Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.1.2016 jsem u TS Bohemia zakoupil grafickou kartu nvidia 970. Parametry ovšem neodpovídají dodanému produktu.
viz dříve řešeno...
Postupem času bylo řadou testů a experimentů prokázáno, že ačkoli karta nese plné 4 GB paměti na 256bit sběrnici, z důvodu interních omezení čipu přistupuje k paměti jako ke dvěma segmentům - 3,5GB přes 224bit část sběrnice a 0,5GB přes 32bit část sběrnice. Protože by využívání 32bit úseku snižovalo výkon, byl prakticky ponechán ladem, takže karta fungovala jako 3,5GB 224bit.
Řešil jsem skrze email
Vyjádření Libora Malého, obchodního ředitele: "To že je sběrnice rozdělena na 224 + 32bit a paměť na 3,5 + 0,5 GB, už není podstatné. Ve specifikacích je a bylo správně uvedeno 4GB a 256bit, které karta fyzicky má. Jediný rozdíl oproti původním testům je v ROP, místo původních 64ROP má 56ROP, nicméně tato hodnota byla doplněna do parametrů karty až v průběhu této „kauzy“, abychom informovali zákazníky."
Grafická karta za bezmála 10tis korun s takovými odlišnými parametry je podle mě opravdu problém.
GK MSI NVIDIA GTX 970 4GD5T OCVGA nVidia GTX 970 4GD5T OC
Vystavení dobropisu, případně dohoda na jiné kartě
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které výrobce popsal a kupující je očekával, je tato věc vadná. Spotřebitel má v takovém případě možnost tuto věc reklamovat a požadovat nápravu. Není-li možné vadu odstranit opravou nebo výměnou věci za novou, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Spotřebitel může také místo výše uvedených způsobů nápravy požadovat přiměřenou slevu z ceny výrobku. Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud k opravě věci byla určena třetí osoba (např. servis).
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Uvedl-li prodávající při nabízení výrobku nepravdivý údaj, který ovlivnil spotřebitelovo rozhodování, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, za kterou může být uložena pokuta až do výše 5 000 000,- Kč. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán správní delikt, má možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci. Více o podání podnětu na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Hodnocení:
Komentář: Po emailové komunikaci došlo k vystavení dobropisu.