Společnost


AUTOHITY CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12072Bourané vozidlo Opel Astra r.v. 2012 1.7 81kw diesel

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2016, před 8 lety

Jan Babuněk

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 21.8.2016 jsme v autobazaru Autohity zakoupily zánovní vůz Opel Astra r.v.2012. Dva dny poté jsme zjistily, že automobil byl bouraný a téměř celá polovina byla nově přelakovaná. Při koupi jsme obrželi portokol o tech. stavu vozidla kde je uvedeno, že je lak původní a že žádné díly nebyly opravovány. Na svých webových stránkách autobazar uvádí, že každý automobil prochází přísnou kontrolou a že ruří za technický stav vozu. To že bylo auto nově lakováno nám bylo sděleno v autorizovaném servise Opel kde tuto opravu prováděli. Autobazar tvrdí, že nemáme nárok na žádnou slevu ani odstoupení od smlouvy. Prý, že pokud je automobil opraven v autorizovaném servise je to jako by vyjel z továrny. S tím, ale já nesouhlasím. Navíc věděli o opravách na karosérii, ale nic mi při prodeji neřekli. V předávacím protokole k vozidlu je napsáno, že prodávající předává vozidlo v takovém stavu v jak je uvedeno v protokolu. Pokud bych věděl, že bylo auto opraveno po nehodě pravděpodobně bych takové vozidlo nekoupil nebo bych vyžadoval výraznou slevu.Navíc má nový lak vady, které já jako laik nejsem schopen odhalit (nejsem odborník v tomto oboru), ale zkušené oko lakýrníka ano. Cena vozu byla 266 000kč.


Požadované řešení

žádost o slevu s kupní ceny 40 000kč
odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2016 09:51, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly (písemně daná informace o původním laku). Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smluvních dokumentech.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2017 20:27, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.