Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dal jsem si do jejich servisu opravit křovinořez, při vysokých otáčkách se opakovaně dusil, na opravu už čekám dva měsíce aniž by se něco dělo. V zakázkovém listě je uvedená předběžná oprava 1 měsíc od převzetí, po uplynulé době když jsem to urgoval mi bylo řečeno že se na to podívají, bohužel opět druhý týden a nic se neděje.
motorový křovinořez Hecht 145
v zakázkovém listu je uvedeno cca 1 měsíc na předpokládanou opravu,téměř po dvou měsících se pořád nic neděje i přes moje urgence. Za čekání bych očekával slevu za překročenou dobu předběžné opravy.
|
Tweet |
Pokud smluvní partner nesplní svůj závazek ve sjednané lhůtě, nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním závazku. Pokud v důsledku tohoto prodlení dojde k podstatnému porušení smlouvy, má spotřebitel právo od ní odstoupit.
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy osoba, která je v prodlení, věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Není-li si spotřebitel jist významem porušení smlouvy, poskytnutím dodatečné lhůty předejde případným budoucím sporům ohledně oprávněnosti odstoupení od smlouvy.
Jestliže prodlení zakládá nepodstatné porušení smluvní povinnosti, je možné od takové smlouvy odstoupit až poté, co poskytne spotřebitel dodatečnou přiměřenou lhůtu ke splnění.
Dodatečná lhůta nemusí být nutně poskytnuta výslovně, postačí, že je poskytnuta mlčky. Dodatečná lhůta nesmí být nepřiměřeně krátká. Měla by být zejména přiměřená tomu, co je třeba ještě dodat nebo vykonat, aby bylo vůbec reálné během ní závazek splnit. Rovněž ale musí být brán zřetel i na délku doby, která již marně uplynula.
Osoba, která je v prodlení, dále odpovídá za škodu tímto jednáním způsobenou.
Motorový křovinořez HECHT 145 byl předán dne 3.7.2016 do servisu v naší Liberecké pobočce na pozáruční opravu s tím, že se stroj při sečení dusí. Předběžně proto byla stanovena cena opravy cca 500 Kč a předběžný datum opravy do 3.8.2016.
Při následné kontrole stroje v servisu však bylo následně zjištěno závažnější poškození, přidření válce a pístu na straně výfuku, čímž předpokládané náklady na opravu vzrostly a vzhledem k momentální krátkodobé nedostupnosti náhradního dílu se prodloužila i předpokládaná doba opravy. Zákazník byl proto kontaktován, aby byl s touto skutečností seznámen a zároveň mu byla sdělena nová předpokládaná cena opravy, kterou odsouhlasil. Na základě toho byl stroj opraven a zákazník si jej převzal 26.8.2016 plně funkční. Po celou dobu probíhala se zákazníkem komunikace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.