Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,dne 21.7 2016 jsem zakoupil pračku Samsung ww90k6414qw/le.Pračku nám dovezli 26.7 2016.Reklamace podána na prodejně 28.7 2016+ dopis o odstoupení od kupní smlouvy. Důvod reklamace HLUČNOST PŘI NAPOUŠTĚNÍ VODY. Výrobce uvádí 53DB.Poslali k nám technika od Samsungu a ten to v Servisním listu potvrdil.(,hlučnost překračuje při napoušténí vody při všech programech nad hodnogu uvedenou na štítku).
Po té k nám přišlo písemně od Samsungu vyjádření že (zvuk vydávaný spotřebičem nevybočuje ze standartních vlastností). Je to prý dáno tlakem vody který si mám nechat snížit. Stará pračka to neďělala. Při napoušténí body je slyšet v celém domě -mnou naměřená hodnota hluku při provozu je kolem 63db. Je tam navíc 10db.Prosím o vaši pomoc s neuznanou reklamací ptodejce.
vč.40036204
Odstoupení od kupní smlouvy ,vrácení peněz.
Výrobek nesplňuje hodnoty uvedené na štítku.
|
Tweet |
Přílišná hlučnost spotřebiče může být důvodem k reklamaci, akustické emise obdobných spotřebičů upravuje technická norma ČSN EN 28960. Do plného znění těchto technických norem je přístup většinou zpoplatněn.
Pokud však prodávající přikládá ke spotřebiči informaci o jeho hlučnosti, pak pokud je ve skutečnosti hlučnost větší, je to nepochybně důvod k reklamaci z důvodu nesouladu skutečných a propagovaných vlastností. Pokud je možné, že stejný výrobek nebude takto hlučný, pak má spotřebitel nárok na výměnu. Pokud by však všechny výrobky této série byly takto hlučné a neodpovídaly by tedy propagovaným vlastnostem, pak má spotřebitel nárok na vrácení peněz.
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.