Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12080Neoprávněné vymáhání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2016, před 8 lety

Petra Dolíhalová

Znění stížnosti

Tatínkovi s poruchou sluchu byla na základě telefonátu zaslána zásilka (Good Shave Start). Tatínek zřejmě špatně porozuměl volající osobě, nemá o zásilku zájem, a proto zásilku nepřijal. Poté mu byla doručena upomínka o uhrazení poštovného a balného a poplatku za prodlení. Nesouhlasíme s tímto postupem.


Produkt

předmět stížnosti: Good Shave Start


Požadované řešení

Storno objednávky včetně upomínky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2016 11:54, před 8 lety

Tím že spotřebitel balíček nepřevzal, ačkoliv zřejmě uzavřel kupní smlouvu po telefonu (společnost si hovor nahrává a má o něm záznam), si situaci značně zkomplikoval. Nepřevzetí balíčku nikdy nic neřeší. Aby spotřebiteli nechodily další balíčky, měl by řádně odstoupit od smlouvy, kterou uzavřel po telefonu.

Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má právo spotřebitel do čtrnácti dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Pokud by společnost Westerfield na toto právo spotřebitele neupozornila, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlužuje na rok a čtrnáct dní. Pokud se jedná o tuto situaci, pak by měl spotřebitel ještě možnost od této smlouvy odstoupit. Pak doporučujeme tak učinit co nejdříve sepsáním odstoupení od smlouvy. V dopise je pak nutné zmínit ustanovení § 1829 odst. 2 nikoli odstavec 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zároveň doporučujeme, aby si spotřebitel udělal kopie dopisu o odstoupení od smlouvy. Dopis je třeba poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučeně s dodejkou. Měla by spotřebiteli zůstat kopie dopisu s odstoupením od smlouvy a lístek od pošty. Tím budete mít důkaz, že od smlouvy odstoupil a smlouva byla zrušená.

Když spotřebitel odstupuje od smlouvy, smlouva se zruší a nahlíží se na ni, jako by nikdy nevznikla. Z tohoto důvodu mají strany povinnost vrátit si vše, co plnily. Tudíž spotřebitel je povinen vrátit společnosti balíček. Ale jelikož balíček již spotřebitel nemá, doporučujeme, aby první balíček spotřebitel zaplatil s tím, že smlouvu zruší do budoucna a v dopise uvede, že si již nepřeje žádné další balíčky.

Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 17:42, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.