Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
krach firmy-viz zpravodajstvi tel. Nova.Pres portal zakoupeny pobyty v celkove castce 8050 Kc. Provedla jsem storno voucheru pres portal podpora@slevyzhor, mailovala i jednotlive hotely a zadam penize zpet, nikdo nekomunikuje. Jedna se o hotel Fenix, Vetrov, Lucina. Na pozadani zaslu vse potrebne, tj. c. voucheru,.. Co jeste bych mela udelat, aby mi penize dosly? Nabidla jsem i moznost jinych hotelu na podobne urovni, nic
poslat za neuskutecnene pobyty penize zpet, nebo v uvedenyc a mnou zamluvenych terminech nabidnout jinou moiznost rekreace
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm.
Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Voucher je ale dokladem o uzavření smlouvy s poskytovatelem služby.
Pokud voucher nelze vůbec uplatnit z důvodů na straně podnikatele, má zákazník samozřejmě právo na vrácení peněz. Zkrachoval-li zprostředkovatel slevy (tedy slevový portál), kde si spotřebitel objednal hotel a v hotelu odmítají spotřebitele přijmout, protože nedostaly zaplaceno, jedná se zpravidla o problém obchodního vztahu mezi podnikateli navzájem (portálem a provozovatelem hotelu), neboť spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem (provozovatelem hotelu), který na webu inzeroval svou nabídku. Riziko za výběr dodavatelů a způsob platby nese podnikatel. Nemůže ho přenést na zákazníka, který většinou jinou možnost než zaplatit prostřednictvím portálu nemá. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Slevový portál slevyzhor.cz byl zablokován na žádost Policie ČR pro důvodné podezření z podvodného jednání. Pokud spotřebitelka zakoupila vouchery, za které jí nebylo poskytnuto plnění, je třeba se obrátit na nejbližší oddělení Policie ČR, kde bude věc zadokumentována.
Trestní oznámení může spotřebitelka podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.