Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 15. 6.2016 jsem si u této firmy objednala postel č. objednávky 2016009426. U zboží bylo napsáno, že doba dodání včetně úložného prostoru je 1 měsíc, to mi bylo taktéž sděleno při potvrzení objednávky telefonicky. Nyní je 29. 8. 2016 a postel stále ani po x urgencích nemám. Když už mi teda na můj dotaz někdo reaguje, tak mi oznamuje stále to samé, zboží ještě není naskladněno a nedokážeme vám říci kdy bude. Dokonce už zřejmě pro klid moji duše, bylo jednou emailem sděleno před 3 týdny, že postel již v pondělí naskladní a bude mi během týdne dodány, uplynuly 3 týdny a nic se neděje. Nepřipadá mi normální, že na postel již čekám 3 měsíc a stále slyším nemůžeme s tím nic dělat a konkrétní termín vám neřekneme, tohle opravdu je naprosto neprofesionální a neseriozní jednání. Ztratila jsem téměř čtvrt roku čekáním zřejmě na něco, co nikdy nedostanu, kdybych nečekala tak dlouho, tak už to vzdám a budu hledat jinde, ale s objednávkou jsem počítala a už si s tím nevím rady.
Postel Mars 140 x 200 cm + rošt + matrace Comfort, kód produktu : MEMX-14MS-MR
chci znát konečný termín dodání a potvrzení, že postele se dočkám a jako omluvu spojenou s kompenzací - slevou z výrobku, složením zdarma apod.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Jestliže kupující nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Spotřebitelkou zmiňovaná sleva za pozdní dodání zboží nároková není. Lze se s prodejcem dohodnout na případné slevě, jako alternativě k odstoupení od smlouvy, nicméně bylo by to možné až při vzájemném souhlasu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.