Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
minulý rok jsem si v této společnosti (Ostrava) zakoupil notebook. Během roku používání se projevila závada na adaptéru, kterou v reklamačním řízení servis vyměnil za novou.
V průběhu zákonné záruční lhůty jsem však reklamoval samotný notebook s tím, že při přechodu do režimu spánku (zaklapnutím víka) ho již nebylo možné probudit - zhasly všechny kontrolky a nebylo možné jej nijak nastartovat. Reklamaci uznali s tím, že přeinstalovali BIOS a operační systém. Stejná závada se poté projevila hned 2x (1. reklamaci uznali se stejným postupem opravy, poslední reklamaci jsem byl vyřídit dnes).
Nechal jsem si vytisknout všechny doklady a řekl panu prodejci, ať napíše do reklamačního protokolu, že požaduji odstoupení od kupní smlouvy. To udělal, ale hned se ohrazoval tím, že závady jsou sice tři stejné, ale dle způsobu vyřízení se nejspíš jedná o softwarové závady (prý musí být hardwarové) a na odstoupení tak nejspíš nebudu mít nárok a reklamaci zamítnou.
Jak tuto stiuaci prosím nadále řešit ?
Děkuji mockrát za radu
Lenovo IdeaPad Flex 2 14 - notebook nemá vyjímatelnou baterii - tudíž není ani možné z mé strany ověřit, zda se nejedná jen o výpadek napájení ze strany baterie.
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy je možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Nezáleží také na tom, zda se jedná o vadu softwaru nebo hardwaru.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.