Společnost


BUSSINESTEL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#12130Neuznaná reklamace - mechanické poškození

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2016, před 8 lety

Josef Svoboda

Znění stížnosti

Telefon Sony Z3 compact jsem reklamoval již 3x. První reklamace byla z důvodů fleků na display a vypadávající krytky napájecích kontaktů, reklamace proběhla dobře vše uznáno rychle vyřízeno. Po krátké době jsem zjistil že jsem při hovoru špatně slyšet a opět vypadávala krytka napájecích kontaktů. Tudíž jsem telefon poslal na reklamaci a zase vše bylo rychle vyřízeno. Po cca 4 měsících jsem zanesl telefon na reklamaci protože zase vypadávala krytka napájecích kontaktů a zase se začali objevovat fleky na displayi. Tudíž jsem telefon zanesl na reklamaci s tím že chci odstoupit od kupní smlouvy z důvodu 3x stejné závady a to vypadávání krytky napájecího kontaktu. Za týden od podání telefonu k reklamaci mi přišel telefon ze strohým vyjádřením "Záruční oprava zamítnuta z důvodu mechanického poškození přístroje.V rozporu se záručními podmínkami výrobce. Vráceno zpět bez opravy.Nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká." Až po telefonickém kontaktovaní mi byl zaslán email ,že po tel. domluvě mi zasílají bližší informace a tam byly fotky přední strany mobilního telefonu se šipečkami na rohy rámu displeje , které jsou poškrabané.Tudíž jsem znovu kontaktoval emailem že chci více podrobností o zamítnutí a protokol ze servisního střediska a na to mi bylo řečeno že obchod vše prošetřil řádně a vše co musí poskytnout mi poskytli.
Chci spor vyřešit pokud možno domluvou ale zda přetrvá postoj společnosti chtěl bych vědět jak postupovat.
Děkuji Svoboda


Produkt

Sony xperia Z3 compact white,


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2016 08:35, před 8 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele.

Reklamaci může prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je případně spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat.

V případě neúspěchu při rozporování reklamace se může spotřebitel obrátit na nezávislého odborníka, jímž je soudní znalec. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2016 12:29, před 8 lety

Situaci již řešíme se zákazníkem, který nám doložil znalecký posudek.

Věc jsme předali dodavatelům a autorizovanému servisu, a to z důvodu rozporu s tvrzením zákazníka.

Se zákazníkem komunikujeme a věc je v řešení.

Bussinestel s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.10.2016 22:16, před 8 lety


Josef Svoboda

Situaci vyřešila společnost ,od které mi bylo řečeno že servis si stojí za svém rozhodnutí ale že společnost se takhle nebude chovat ke zákazníkům a vyřešila vše odstoupením od kupní smlouvy a vrácení peněz i peněz za posudek. Postoj společnosti se mi líbí a připadne mi férový tímto chci poděkovat společnosti za její fér jednaní.
Děkuji Svoboda

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.2.2017 20:59, před 8 lety


Josef Svoboda

Hodnocení: