Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
již 4x jsem reklamoval Mobilní telefon LG G3 a stále není ve stavu, kdy bych ho mohl bez omezení používat. Stále se odlepuje display a je vadný konektor na sluchátka, když se zapojí sluchátka a otočí se s konektorem, tak začnou přeskakovat písničky, stopovat se, sama se mění hlasitost a spouští se služba Google Now. Zkoušel jsem více sluchátek na více přístrojích, ale problém se nikde jinde nevyskytoval.
1.reklamace byla uznána,na mobilním telefonu praskal rám a mobil se sám restartoval. Byla vyměněná celá přední čast a doporučená výměna baterie mimo záruku a baterii jsem vyměnil.
2.reklamace uznána nebyla, reklamoval jsem odlepující se display. Odpovědí bylo, že se závada neprojevila.
3.reklamace byla uznána, opět jsem reklamoval odlepující se display, byl vyměněn celý vrchní díl telefonu.
4. reklamace opět nebyla uznána, reklamoval jsem opět odlepující se display a k tomu i 3,5mm jack konektor. Opět se závada neprojevila a k tomu prý byla plná pamět přístroje. Telefon má vnitřní pamět 32GB, po spuštění volných okolo 25GB a v telefonu byly 3 MP3 soubory, které zabíraly max. 15MB, nechal jsem je tam, aby bylo možné vyzkoušet nefunkčnost konektoru, jinak byl telefon v továrním nastavení. Navíc před každou reklamací mně bylo řečeno, že telefon ani nemusím restartovat, že to v servisu udělají sami. Takže si myslím, že v servisu se ani nesnažili na závadu přijít.
5. reklamace opět neuznána, reklamoval jsem opět odlepující se display a vadný 3,5mm konektor, a telefon jsem uvedl do továrního nastavení. Žádné soubory tam nebyly. Odpovědí bylo opět, že se závada neprojevila.
6. reklamce je stále v řešení, po asi 20 dnech, mi sdělily, že reklamace nebyla uznána, že se závada neprojevila a nad rámec záruky byla vyměněna baterie, se kterou jsem ale problém vůbec neměl.
Pracovníkům v KASAHOUSE Brno, jsem závady vždy ukázal, předvedl a popsal a vždy mi dali za pravdu. Telefon byl zakoupen přes obchod Kasa.cz.
Předem děkuji za odpověď
Robin Mazánek
Mobilní telefon LG G3 32GB ROM/3GB RAM, IMEI: 354153062426522
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Není-li možné zakoupenou věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci. Není podstatné, jakým způsobem byla vada odstraňována.
Spotřebitel může požadovat odstoupení od kupní smlouvy při uplatnění reklamace pro třetí stejnou nebo čtvrtou různou vadu, která se vyskytla po opravě. Podmínkou je uznání reklamace. V případě, že je reklamace uznána, může spotřebitel požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu v souvislosti s uplatněním reklamace vznikly.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné (vada se neprojevila), ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud však prodejce zboží opravil bez souhlasu spotřebitele, tím, že vyměnil baterii, ačkoliv zároveň reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace. Tento postup prodejce jednak nerespektuje právo spotřebitele na uplatnění a vyřízení reklamace zákonným způsobem, čímž je zasahováno do jeho vlastnického práva, a jednak spotřebiteli znemožňuje prokázat, že odstraněný nedostatek byl skutečně vadou. Toto jednání podle nás naplňuje znaky správního deliktu a lze tedy podat podnět na Českou obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.