Společnost


Petr Červinka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12142Reklamace Kamínkové podlahy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2016, před 8 lety

Václav Klement

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 14.7.2016 jsem uzavřel smlouvu s panem Petrem Červinkou na realizaci kamínkové podlahy Top Stone. V první fázi vše probíhalo k mé spokojenosti, ale výsledek je velice žalostný. Na první pohled, kdy přišel pan Č. dílo předávat podotýkám, že to bylo v 7hodin ráno jsem si ničeho zvláštního nevšiml.K předání finální podlahy, pokud se to dá takhle napsat došlo 12.8.2016. Hned tentýž den jsem informoval zhotovitele o nedostatcích v podlaze. Pán přijel na osobní prohlídku, ale neshledal žádné nedostatky i když mu byly předloženy nezávislou osobou v oboru stavebnictví. Nechal jsem si dílo s hodnotit technikem. Výsledek je takový, že ani náhodou podlaha není v přebíratelném stavu. Na podlaze se vyskytují vrásy tažené hladítkem toto se projevuje tak, že gelu je někde více někde méně a nebo že chybí úplně. Dále 3 hrby při vstupních dveří. Navíc na podlahu se aplikoval TopGel, který ani po cca 14 dnech od převzetí díla v kuchyni neuschl. Samozřejmě jsem žádal zhotovitele na nápravu, ale jaké se mi dostalo odpovědi jsem vážně nečekal. Doufal jsem, že zhotovitel se k danému problému postaví zodpovědně a profesionálně, ale opak je pravdou.
Odpověď na opravu vrásek v podlaze neuznávají, neboť nedošlo k žádnému pochybení ze strany zhotovitele. Základní mez nerovnosti, která je udávaná +-2mm pod 2m latí byla dodržena. Což hned rozporuji, neboť pod 1m latí je 1cm schod, který vadí při pochůzce po podlaze.Navíc v kuchyni jsem musel podložit ledničku 1cm latí, aby stála vůbec rovně. z hlediska funkčnosti a estetičnosti prý se nejedná o vadu. Přitom vyrovnání podlahy v mém bytě nebylo třeba, neboť se jednalo o podlahu, která je rovná dle slov pana Červinky. V tomto případě chtějí provést mimo záruční opravu jako projev dobré vůle. Když je podlaha čerstvá již se jedná o mimozáruční opravu?

Dále : Do spárování gelu někde je ho více a někde je ho málo nebo není vůbec. Zákazníkovi opravy do tmelíme oproti tomu kde ho je více abrazivní metodou odstraníme. Tím bych chtěl říci jenom to, že toto si já neobjednal a o způsobu této opravy jsem namítal to, že to změní vzhled podlahy na čemž zhotovitel nebral tuto informaci v potaz a hned mi vykalkuloval na částku cca 5-6 tisíc navíc oproti původních 40tis. S informací že je materiál spotřebován a nevidí zhotovitel důvod jej platit. S tímto já nesouhlasím a žádám o opravu bezplatně všech závad minulých i aktuálních, neboť se v kuchyni stále objevují místa, která lepí, neboť se domnívám, že se jedná o skryté vady, které jsem nedokázal rozpoznat při převzetí.

Dále opravy hrbu u dveří. Podnikatel navrhl řešení opravy řezáním do jednolité podlahy. To jsem okamžitě odmítl. Nalezli bezprašnou metodu na můj popud, ale opět chtějí úhradu materiálu. S tím já nesouhlasím.

Mermomocí mě tlačí do něčeho, s čím já nejsem ztotožněn.


Produkt

Kamínky Bianco Carrara TopStone/ struktura TopHard do interiéru


Požadované řešení

Žádám o opravu bezplatně a bezprašně 3 hrbů v podlaze hned u vstupních dveří. Dále, žádám o opravu podlahy v kuchyni dle posledních informací, které jsem zaslal podnikateli ( lepkavé místa již jsou na cca 50% podlahy). Dále žádám o opravu struktury aplikovaného gelu v celé podlaze, neboť nedostatky se objevují na celé podlaze.( někde je to struktura TopHard a někde TOPLock a někde není nic.)

Pokud to nebude možné, žádám o odstoupení od smlouvy a následně vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2016 09:15, před 8 lety

Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedené dílo při převzetí objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které při provádění díla opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího.

Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let. Zhotovitel je povinen dílo provést řádně a dle smlouvy. Je-li pro provedení díla stanovena závazná technická norma, musí provedení odpovídat této normě. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Reklamaci doporučujeme uplatnit písemně (zaslat nejlépe s dodejkou a nechat si kopii dopisu).

Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou nebo dodáním chybějící věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy či úpravy nebo od smlouvy odstoupit. Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může zhotovitel vadu odstranit podle své volby, která však nesmí objednateli způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že objednatel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud zhotovitel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.9.2016 11:44, před 8 lety

Vzhledem k tomu, že ani k dnešnímu dni, tj. k 9.9.2016 pan Klement Václav nepodepsal " Reklamační protokol" a svoji nespokojenost (reklamaci) s provedením díla kamínkového koberce vyjádřil prostřednictvím emailu ze dne 19.8.2016, bylo dne 9.9.2016 výše jmenovanému zasláno stanovisko jak k podané reklamaci provedeného díla, tak k danému prohlášení na portále dTest také emailem a tím považuji reklamaci za uzavřenou.

Co se týče sdělení ohledně ústního vyjádření firmy TopStone ke kvalitě provedené práce sděluji následující:
Pana Ondru Marka, který moji práci bez přítomnosti realizační firmy hodnotil jsem kontaktoval a požádal o písemné vyjádření či odborný posudek provedené práce. V příloze přikládám jeho stanovisko k dané záležitosti.

Dále dle ústního sdělení pana Ondry Marka jsem se také dozvěděl, že dotyčný moji práci hodnotil pouze jako návštěva - fyzická osoba nepodnikající, nikoli jako zástupce firmy TopStone, kterou pro větší váhu tvrzení zákazník nepravdivě a účelově ve své stížnosti zmiňujete. Po dalším šetření jsem zjistil, že pan Ondra Marek ač je osobou činnou ve výstavbě, není oprávněn na základě své autorizace vystavovat odborné posudky, čemuž odpovídá i jeho vyjádření k dané záležitosti.


Na vědomí: Klement Václav
dTest - vasestiznosti.cz
právní zástupce zhotovitele

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2016 12:38, před 8 lety

Vzhledem k tomu, že se strany neshodují v popisu vývoje událostí, který nelze z naší strany posoudit, dáváme nyní prostor pro odpověď spotřebiteli.

Nebude-li možné v rámci služby VašeStížnosti.cz dosáhnout dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 09:46, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.