Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Neoprávněně požadovaná úhrada- dne24.8.2016 jsem dostal Upomínku+složenku na nezaplacenou fakturu č.10243665 splatnost dne 29.7.2016 se zákaznickým číslem 422231.(vypsáno z upomínky)
Absolutně nechápu čeho se tato faktura týká neboť jsem žádnou zásilku neobdržel.Zboží jsem při telefonické komunikaci asi nevědomky objednal.Ale žádné nedorazilo a přišla jen upomínka k zaplacení.Ihned jsem 25.8.2016 poslal doporučeně s dodejkou výpověd na adresu firmy Westerfield Int. AG. Dnes 30.8.2016 navíc přišlo oznámení o uložení nějaké zásilky na poště,asi posílají strojek. Jak se mám prosím správně zachovat a toto zrušit?
Dle náhledu na tuto Vaši stránku dochází asi častěji k těmto omylům
holící strojek
Zrušení smlouvy a dodávání strojků
|
Tweet |
Smlouvu lze uzavřít i ústně po telefonu. Pokud spotřebitel v telefonickém hovoru odsouhlasí společnosti zaslání balíčku zdarma spolu s dalšími informacemi od podnikatele, uzavírá tím kupní smlouvu po telefonu (společnost si hovor nahrává a má o něm záznam). Z uzavřené kupní smlouvy plynou oběma stranám povinnosti stanovené v § 2079 odst. 1 občanského zákoníku. Jednou z těchto povinností je pro kupujícího i převzetí věci. Nepřevzetím věci by kupující porušil svoji povinnost z uzavřené smlouvy po telefonu a prodávající by byl oprávněn spotřebitele sankcionovat. Nepřevzetím zboží by kupující způsobil prodejci škodu upravenou v § 2910 občanského zákoníku. Stejně tak by mohl prodejce trvat na tom, aby za zboží kupující zaplatil, protože jeho nepřevzetím se smlouva neruší.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo do čtrnácti dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Ale vzhledem k tomu, že společnost Westerfield na toto právo spotřebitele neupozorňuje, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlužuje na rok a čtrnáct dní.
Spotřebiteli doporučujeme sepsat odstoupení od smlouvy. Zároveň doporučujeme udělat si kopii dopisu o odstoupení od smlouvy. Dopis poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučeně s dodejkou. Spotřebiteli by měla zůstat kopie dopisu s odstoupením od smlouvy a lístek od pošty. Tím bude mít důkaz, že od smlouvy odstoupil a smlouva je zrušená.
Při odstoupení od smlouvy se smlouva zruší a nahlíží se na ni, jako by nikdy nevznikla. Z tohoto důvodu mají strany povinnost vrátit si vše, co plnily. Tudíž spotřebitel je povinen vrátit společnosti balíček, který obdržel. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Vzhledem k faktu, že se jedná o společnost Westerfield International AG, je dobré odstoupení poupravit i v tom směru, že do něj spotřebitel dopíše, že si nepřeje zasílání jakýchkoli produktů od této společnosti ani v budoucnu. Tento dovětek je podstatný zejména z toho důvodu, že předmětná společnost má ve svých všeobecných obchodních podmínkách zakomponováno opětovné zasílání zboží. V případě, kdy si spotřebitel nepřeje být ze strany společnosti ani v budoucnu kontaktován, je možné k odstoupení přidat i žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.