Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 25.7.2016 jsem si na webu optimaskpro.com objednala 1 ks brýlí OptimaskPro. Zboží bylo následující den doručeno na dobírku (1030,-Kč), jednalo se plánovaný dárek. Jelikož obdarovaný tyto brýle nemůže ze zdravotních důvodů používat, napsala jsem na uvedenou emailovou adresu žádost o sdělení informace, jakým způsobem mám postupovat, když chci zboží v zákonné lhůtě zaslat zpět a vrátit peníze.Následující den, tj. 3.8.2016, mi přišla na email odpověď, abych napsala č. objednávky a potvrzení, že je zboží neotevřeno a nepoužito. Stejný den jsem toto potvrzení napsala. 5.8.2016 mi přišla odpověď, že dopis přeposílají do oddělení reklamací a že bližší informace dostanu z jejich strany emailem. 22.8.2016 jsem opět zaslala dotaz, že jsem stále neobdržela pokyny k vrácení zboží. Do dnešního dne (tj. 31.8.2016) firma Optimask nereagovala.
Tímto se přidávám k dalším podvedeným a podávám stížnost na firmu Optimask.
Děkuji za vyřízení
magnetický akupunkturní masážní přístroj na partie kolem očí, č. objednávky 982060
Chci vrátit zboží a peníze.
|
Tweet |
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com."
V tomto případě však bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Internetový obchod, proti kterému tato stížnost směřuje, byl Českou obchodní inspekcí zařazen na seznam rizikových eshopů (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/rizikove-e-shopy/), neboť nedodržuje povinnosti ukládané obchodníkům zákonem o ochraně spotřebitele.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.