Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 29.4.2015 jsem si zakoupila mobilní telefon Sony Xperia Z3 Compact za 11.990,- Kč u prodejce ŠTÝBR - MOBILNÍ SVĚT, IČ 16439899, v Ústí nad Labem. Zhruba před 2 měsíci jsem si všimla, že v pravém horním rohu se "odlepuje" displej, později začaly problémy s dotykovým displejem a skončilo to tím, že přestala reagovat horní polovina displeje. Je pravda, že mi i telefon upadl, ale to bylo zhruba z 30 cm a na měkký povrch. Navíc jsem si s koupí telefonu koupila i folii na displej, ketrá měla poskytovat zvýšenou ochranu proti poškrábání displeje. V rámci záruční lhůty jsem dala telefon prodejci Štýbr - mobilní svět k opravě, který telefon dodal k posouzení záruční opravy technikovi Sony. Závěr technika zní: Naprasklá dotyková plocha ve SPODNÍ části po pádu nebo jiném namáhání, kdy toto poškození má přímý vliv na zákazníkem popisovanou závadu. Čili technik viděl škrábanec ve spodní části displeje a už se nezabýval odlepujícím se rohem displeje v horní části telefonu. Tedy neuznaná reklamace, telefon mi mimozáručně chtějí opravit, ale za cenu okolo 5.200,- Kč. Od prodejce Štýbr - mobilní svět jsem si vyslechla, že záruka se na poškrábaný displej nevztahuje, prý jsem se měla před koupí telefonu seznámit na internetu s podmínkami záruky. Jak to tedy je? Nikdo mě předem neinformoval, ani jsem nikde nečetla, že bych jako spotřebitel měla sedět na internetu a hledat, na co se mi záruka vztahuje. Prodejce mě s podmínkami záruky při placení kupní ceny a převzetí věci neseznámil, prý nemají povinnost informovat stovky zákazníků, kteří k nim denně přicházejí. Podotýkám, že k telefonu byl přiložen pouze doklad o koupi, tj. paragon. Předem děkuji za Vaše vyjádření, Juřicová.
Sony Xperia Z3 Compact
Bezplatná oprava telefonu, tj. v rámci záruky, když kupní cena byla ve výši 11.990,- Kč.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo na dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu. Dle § 2170 občanského zákoníku právo z vadného plnění spotřebitelce nenáleží, pokud spotřebitelka vadu sama způsobila. Pokud bylo zboží poškozeno spotřebitelkou (i když neúmyslně), není za takovou vadu odpovědný prodávající. To však platí pouze pro vadu, kterou spotřebitelka způsobila, jiné vady na zboží je možné reklamovat (pokud nefunkčnost displeje nesouvisí s mechanickým poškozením povrchu displeje).
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebitelce srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.