Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 07.07.2015 jsme zakoupila od společnosti JONATHAN O.M., s.r.o. dámskou běžeckou obuv HOKA ONE ONE Clifton W velikosti UK6 za cenu 3290 Kč a to se zárukou 5 let. Pětiletou záruku prodejce stále uvádí na svých www stránkách. Uvedenou běžeckou obuv jsem používala k běhání přibližně 3x týdně po dobu jednoho roku. Po roce došlo k sešlapání podrážky tak, že se obuv již nedala používat. Obrátila jsem se na prodejce, který odeslal obuv k posouzení dovozci RADANSPORT s.r.o., Vrbenská 6, 370 31 České Budějovice a který reklamaci neuznal. Dovozce ve svém vyjádření uvádí, "že se jedná o značně poškozenou opotřebovanou obuv, kterou považujeme za spotřebovanou v rámci své obvyklé životnosti." Ptám se tedy, jak je možné spotřebovat pětiletou životnost během jednoho roku? Nikde nebylo uvedeno, a to ani na internetových stránkách, že pětiletá záruka je zaručena, jen pokud se na běžeckou obuv budu jen pět let dívat a ne ji používat. U prodejce jsou v reklamačním řádu uvedeny důvody pro zánik záruky. Jediným možným bodem, o který by šlo zamítnutí reklamace opřít je "výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci". Vážím přibližně 50 kg a běhala jsem 3x týdně - je to nadměrné zatěžování? Co je nebo není nadměrné zatěžování by měl prodejce uvést v příbalové informaci nebo na internetových stránkách. Co se týká druhé poloviny věty "... nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci", k tomu uvádím, že jsem žádnou dokumentaci nedostala.
dámská běžecká obuv HOKA ONE ONE Clifton W velikosti UK6
Žádám o vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající spotřebitelku o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.