Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#12161Reklamace - odmítnutí vyměnit přístroj za nový

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2016, před 8 lety

Jaroslav Ložek

Znění stížnosti

Dobrý den,
problém pro přehlednost popíšu body:
- 25.5.2016 nákup přítroje LG G4 dual sim
- 3.8.2016 Reklamace. Závada nereaguje na dotyk nebo naopak s telefon sám kliká na LCD, Špatná výdrž baterie. Způsob vyřízení reklamace: Výměna zboží
- 25.8.2016 Opraveno. Výměna cover assembly, testy v pořádku
- 26.8.2016 Návštěva pobočky CZC. Odmítl jsem telefon převzít, jelikož jsem požadoval vyřídit reklamaci výměnou přístroje.
> 26.8.2016 dopisování s reklamačním oddělením CZC, že požaduji podle Dle § 2161 odst. 2 a § 2169 odst. 1 občanského zákoníku výměnu přístroje za nový bezvadný kus.
Odpověď CZC:
dle servisu se jednalo o nepodstatnou vadu, kde byl vyměněn pouze kryt. Reklamce trvala dlouho, ale v termínu (do 30. dní od podání reklamace). Naše stanovisko je tímto konečné.
Pokud s tímto nesouhlasíte, případ můžete řešit mimosoudní cestou na dTestu či ADR (portál České Obchodní Inspekce).
Omlouvám se za komplikace a děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne
Lukáš Boček


Produkt

LG G4 (H818P)


Požadované řešení

Žádám o výměnu přístroje za nový bezvadný kus. Nerozumím argumentaci pana Bočka - zavedl pojem "Nepodstatná vada", ale § 2161 hovoří pouze o povaze vady nepřiměřené. Dle mého názoru je vada závažná, když telefon nelze ovládat, nebo se ovládá sám. To že servis, vymění pouze kryt neovlivním a tím spíše žádám výměnu přístroje, jelikož vada dle mého názoru není odstraněna. Navíc byl přístroj v opravě víc jak 20 dní, takže nelze hovořit o banální opravě (situaci, kdy lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit). Jaký postup mám zvolit dále? Soudní znalec/ČOI? Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2016 07:54, před 8 lety

Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2016 15:52, před 8 lety

Dobrý den.

Dle autorizovaného servisu by výměna celého zařízení nebyla úměrná vadě. Proto byla provedena výměna části -krytu (cover assembly).

Prosím o vyjádření dTestu.

Děkuji.
Michal Stýblo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2016 19:38, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla, a že ani po vyřízení reklamace věc vadná není.

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku žádat opravu věci nebo dodání věci nové. Volba odstranění vadou není ničím podmíněna (spotřebitel může tohoto svého práva využít vždy, vykazuje-li věc vady ve době 24 měsíců od převzetí zboží). Dodání nové věci je však volbou podmíněnou. Spotřebitel nemá právo žádat dodání nové věci, lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu (je tak možné žádat pouze bezplatnou opravu věci). Spotřebitel také nemůže žádat dodání nové věci, týká-li se vada pouze součásti věci. V takovém případě má spotřebitel právo jen na výměnu součásti (jak tomu bylo zřejmě i v tomto případě).

Má-li spotřebitel pochyby, že jeho reklamace byla vyřízena řádně (vada přetrvává), je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2016 13:32, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2016 15:29, před 8 lety

Za součást věci se dle § 505 občanského zákoníku považuje vše, co k věci podle povahy náleží a co nemůže být od věci odděleno, aniž se tím věc znehodnotí. Jedná se tedy o každou součástku, ze které je věc složena (např. displej mobilního telefonu). Nabíječka je dle § 510 občanského zákoníku příslušenstvím věci (jedná se o věc samostatnou, která je však určena k používání s věcí hlavní a jenž je právně spojena s věcí hlavní).

Ale i v případě reklamace pouze vadného příslušenství, které bylo spolu s věcí hlavní dodáno prodávajícím, nezaniká spotřebiteli právo od smlouvy odstoupit. Pro odstoupení od smlouvy je však vždy nutné splnit podmínky vyžadované zákonem (např. pro opakovaný výskyt vady po opravě) nebo ujednané mezi smluvní stranami.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.10.2016 15:29, před 8 lety


Jaroslav Ložek

Hodnocení:

Komentář: Nakonec fi. CZC uznala můj požadavek na opravu přístroje výměnou. Bohužel nový kus neměli skladem a tak mi bylo umožněno odstoupit od smlouvy.
K vyjádření dTestu:
Moc nerozumím vašemu vyjádření - vždyť mobilní telefony se prodávají jako celek, nelze je dělit na součásti. Do opravy byl též přístroj přijat jako celek, ne jen jeho součást. Vaše vyjádření bych chápal, když by byla vadná dobíječka, pak rozumím, tomu, že nemám nárok na výměnu přístroje. Ale vada byla evidentně v přístroji, jak bylo patrno z videa, které jsem fi. CZC poskytl.