Společnost


Auto Kelly a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12166Několikrát neuznaná reklamace (3 x)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2016, před 8 lety

Milan Procházka

Znění stížnosti

Dne 18.4.2016 byla zakoupena v prodejně Auto Kelly Jihlava Aku pila ocaska Starline. V prodejně nebyla provedena praktická zkouška řezáním. Tuto zkoušku jsem provedl až doma na zkušebních řezech dřevěného prkna tloušťky 25 mm. Po několika řezech dlouhých 10 až 12 cm, jsemzjistil, že práce s tímto nástrojem se jeví jako íobtížmá a nebezpečná.Vlastním podobnou pilu ocasku jiné značky od jiného výrobce a mám s ní dostatečné praktické zkušenosti abych mohl zjistit závady, které zakoupená pila Starline vykazuje.

* nedostatečná funkce sklíčidla pro upevnění pilového listu. Po upnutí se pilový plátek na špičce pohybuje ve svislém směru 8 mm, ve vodorovném směru 10 mm. Tato vůle způsobuje, že pilový plátek není při řezu dostatečně vedený a při řezání dochází k opakovanému "zakousnutí" a pila se zastaví.

* během řezání se ukázalo, že pila nemá dostatečnou rychlost otáček a to spolu s nedostatečně upnutým plátkem způsobí zastavení pily. Velikost zatížení nemá vliv na změnu rychlosti otáček.

* při řezání dochází k silným vibracím, které rozkmitají pilu, řezaný materiál a svěrák s pracovním stolem. Řezání se musí přerušit, znovu pokračovat v řezu, přičemž se vibrace znovu dostaví.

* v průběhu řezání se stalo, že se pila náhodně rozběhla na jmenovitý počet zdvihů, což se neděle při zapnutí vypínače. Z toho vyplývá špatná funkce vypínače nebo systému regulace.

* při práci je nutné, aby pohyblivá opěrka umožnila pevné opření pily o řezaný materiál ve správné poloze. Jelikož je opěrka nepohyblivá, není zajištěno dostatečně pevné opření o řezaný materiál a dochází opět k vibracím.

* při práci je nutné pevné držením pily za rukojeť, která je ergonomicky špatně řešená. V místě, kde rukojeť přechází do tělesa pily, je tvrdá ostrá hrana, která způsobuje otlak a odření ruky v
průběhu řezání i při použití ochranných rukavic.

Ani při jedné reklamaci se prodejce vůbec nevyjádřil k uvedeným závadám a stále opakuje, že pila je bez závad.


Produkt

AKU pila ocaska Starline, sortimentní skupina U-NAST32, kód skladové karty GV HL-RS06


Požadované řešení

Z výše uvedených důvodů jsem ztratil důvěru k zakoupenému výrobku a k přístupu prodejce k řízení reklamace a trvám na odstoupení od smlouvy a žádám o navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2016 09:37, před 8 lety

Umožňuje-li to povaha výrobku a forma prodeje, je prodávající povinen na žádost spotřebitele výrobek překontrolovat nebo předvést.

Prodávající má také ze zákona povinnost zdůvodnit zamítnutí reklamace (vyjádřit se ke všem vytýkaným vadám), pokud tak neučiní, porušuje § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za porušení tohoto ustanovení může Česká obchodní inspekce uložit obchodníkovi pokutu až do výše 3 000 000,- Kč.

Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.

Trvá-li prodávající na zamítavém stanovisku a nehodlá akceptovat odstoupení od smlouvy, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2017 21:04, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.