Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Vážení,
v únoru 2016 jsme zakoupili u CK Eximtours a.s. zájezd č. 124014442 pro 4 dospělé a 2 děti, záloha byla za všechny zaplacena ve výši 9 000 Kč.
Při podpisu smlouvy jsme neobdrželi od CK časy odletů a příletů, i když jsme o to opakovaně žádali. Kdybychom časy znali před podpisem smlouvy, tak bychom si rozhodně tento termín nevybrali vzhledem k tomu, že cestujeme s malými dětmi a termíny odletů a příletů jsou pro nás rozhodující. A v tomto případě zcela nevyhovující.
„Pořadatel (CK) je povinen vymezit čas zahájení a ukončení zájezdu v souladu se směrnicí 90/314/EHS, což znamená, že musí klienta informovat nejenom o datech (dny), ale i časech (hodiny) odjezdu a návratu.“
Ze strany CK EXIMTOURS a.s. nebyla tedy řádně splněna informační povinnost v době uzavření smlouvy, pokud smlouva neobsahuje přesné časy odjezdu a návratu.
Veškeré informace k podnikání v oblasti cestovního ruchu dále provádí zákon č. 159/1999 Sb.CK dále nesplnila a tím také porušila §10, odstavec 1, písmeno h).
„(1) Cestovní kancelář je povinna před uzavřením smlouvy o zájezdu v katalogu pravdivě, srozumitelně, úplně a řádně informovat o všech skutečnostech, které jsou jí známy a které mohou mít vliv na rozhodnutí zájemce o koupi zájezdu, zejména o:
h) předpokládané trase cesty, včetně časů a míst zastávek“
Z výše uvedených důvodu jsme dne 19.4.2016 odstoupili od smlouvy a požádali o vrácení zálohy v plné výši. CK EXIMTOURS nám místo toho naúčtovala stornopoplatek, který odpovídal výši zálohy, tedy 9 000 Kč.
Odstoupili jsme od smlouvy dle Všeobecných podmínek CK, bodu 6, odst. 6.1., písmeno b) :
„6.1 Zákazník má před zahájením zájezdu právo na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené ceny nebo zálohy za zájezd bez účtování jakéhokoliv odstupného :
b) pokud EXIM TOURS poruší své povinnosti stanovené smlouvou o zájezdu nebo zákonem“
Ze strany CK došlo tedy k neoprávněnému naúčtování stornopoplatku, jelikož jsme odstoupili od smlouvy z důvodu nesplnění a porušení informační povinnosti ze strany CK EXIMTOURS a.s. dle směrnice 90/314 EHS (článek 4, odst. 1, písmeno B – podčást i. v rámci přílohy této směrnice.) a porušení zákona č. 159/1999 Sb., §10, odstavec 1, písmeno h.
Žádáme o vrácení stornopoplatku v plné výši, tzn. 9 000 Kč, pro všechny osoby uvedené na smlouvě.
Předběžně jsem s Vámi již toto řešila - jednací číslo dotazu je 28622/RS.
Děkuji předem za Vaši pomoc a ochotu.
Václav Stulík, Drahoslava Štěpničková
Kontakt – 723101101
Email – stepnickovaD@seznam.cz, vaclav.stulik@email.cz
CK Eximtours a.s. zájezd č. 124014442
vrácení neoprávněně naúčtovaného stornopoplatku v plné výši, tzn. celkem 9 000,- Kč za všechny osoby uvedené na smlouvě
|
Tweet |
Pokud byl při sjednávání smlouvy údaj o čase zahájení a ukončení zájezdu opomenut, mohlo by se jednat o klamavé opomenutí, jenž patří mezi nekalé obchodní praktiky, které jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Tyto obchodní praktiky jsou v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušují nebo jsou způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu ke službě. Spotřebitelka by v takovém případě mohla namítat neplatnost celé smlouvy, neboť byla společností uvedena v omyl o podstatné okolnosti, kvůli které se rozhodla uzavřít smlouvu o zájezdu.
Dozor nad dodržováním zákazu nekalých obchodních praktik provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.