Společnost


LB BOHEMIA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12173Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2016, před 8 lety

Jaroslav Doležal

Znění stížnosti

Dne 30. 9. 2015 jsme koupili v podnikové prodejně LB Bohemia, s.r.o., Kouzelné spaní komplet postel Stela s rošty a matracemi Dorka XL, 90x200x18 cm Basic a k tomu noční stolky. Dne 4. 12 2015 jsme reklamovali 1 ks matrace Dorka z důvodu proležení. U této reklamace nám bylo vyhověno a dána druhá matrace bez potahu. Dne 3. 8. 2016 jsme opět matrace reklamovali v počtu obou dvou kusů ze stejného důvodu proležení. Naší reklamaci vyhověno nebylo. Při naší kontrole jsme zjistili proležení většího rozsahu, než je uvedeno reklamačním protokolu. S prodejcem jsme se snažili dohodnout, bylo nám řečeno, že dostaneme matrace jiné, ovšem znovu bez vrchního potahu, s čímž jsme nesouhlasili, bylo nám řečeno, že se máme spojit s majitelemm, že nás očekává a byl nám předán telefonický kontakt na jeho sekretářku. Ta nejdříve sdělila, že se ozvou, po týdnu jsme učinili dotaz zda pan ředitel bude ochoten s námi jednat a bylo nám řečeno, že je v douhodobé pracovní neschopnosti a neví, kdy se vrátí. Podle nás s námi spíš nechce komunikovat.


Produkt

matrace Dorka XL, 90x200x18 cm Basic


Požadované řešení

Požadujeme buď částečné vrácení peněz, nebo druhé matračky ale i s potahem, tedy výměnu celých kompletních matrací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2016 09:50, před 8 lety

Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou.

Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka (např. výrobní vada, vadný materiál, zpracování, konstrukční řešení výrobku). Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním těchto povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2016 11:16, před 8 lety

Dobrý den,

dovolujeme si uveřejnit vyjádření ke stížnosti pana Jaroslava Doležala ze dne 2.9.2016.

Zboží bylo skutečně zakoupeno dne 30.9.2015. První reklamace byla přijata dne 5.12.2015. Reklamován byl 1 ks matrace DORKA XL 200x90x18 BASIC a to z důvodu proležení jádra.
V případě, že se jedná o reklamaci v relativně krátké lhůtě po zakoupení, snažíme se reklamaci vždy řešit výměnou kus za kus. Reklamace byla proto obratem uznána a bylo vyrobeno nové jádro matrace a byla provedena výměna u zákazníka.

Další reklamace byla přijata dne 03.08.2016. Reklamováno bylo údajné proležení u 2 ks matrací DORKA XL 200x90x18 BASIC.

Reklamované matrace byly odeslány k přezkoumání a posouzení na odborné pracoviště servisního a reklamačního oddělení.
Nad rámec smluvních podmínek a zákonné povinnosti byly zákazníkovi, jako nadstandardní služba zdarma, zapůjčeny náhradní matrace.

Posouzení proležení v rámci reklamačního řízení proběhlo přesně v souladu se stanovenými zákonnými postupy a normami, při použití kalibrovaných měřidel. Norma stanoví za jakých podmínek lze reklamaci uznat za oprávněnou a za jakých nikoliv.
Při odborném přezkoumání bylo zjištěno, že jádra matrací jsou v toleranci ze zákonem povoleného proležení z výšky jádra matrace. Proležení nad rámec normy nebylo prokázáno.

V ,,Návodu k užití a Reklamační podmínky“ je zřetelně uvedeno, že matrace má být minimálně 2x do roka otáčena, avšak měřením bylo zjištěno pouze jednostranné proležení. Zákazník tedy navíc ani nepostupoval při používání matrace v souladu s Návodem.

O výsledku byl pořízen písemný zápis a s těmito závěry byl předán zákazníkovi ve Vyjádření k reklamaci.

Zákazník s tímto Vyjádřením nesouhlasil.

Protože se snažíme zákazníkům vždy vyjít vstříc nad rámec zákona, prodejna na kterou zákazník dorazil a vyjádřil svůj nesouhlas, předala tuto informaci na vedení společnosti. Věcí se zabýval jednatel společnosti, který se s zákazníkem setkal dne 12.9.2016. Zákazník opakoval, že nesouhlasí s výsledkem reklamace a Vyjádření k reklamaci rozporoval tvrzením, že při jeho kontrole doma sám naměřil, že proležení je většího rozsahu, než je uvedeno v Reklamačním protokolu.

Proležení je nutno měřit na vodorovné, pevné ploše, tzn. kalibrovaný stůl a za použití kalibrovaných měřidel. Nelze měřit např. na lůžku nebo na nerovné ploše, nelze měřit na roštu, je nutno měřit od vrcholu nopu, atd. … Bohužel, zkušenosti ukazují, že opravdu nelze přihlédnout k závěru laického měření v domácích podmínkách a reklamaci nelze ani přes tento argument uznat.

Přes výše uvedené a nad rámec reklamace jednatel společnosti zákazníkovi při setkání nabídl výměnu obou jader matrací zcela zdarma za nové. Zákazník s tím však nesouhlasil a žádal:
a) vrácení plné finanční částky za matrace s tím, že v současnosti údajně pracuje u konkurenčního výrobce matrací a zakoupil si již u něj za výhodných podmínek jiné matrace, nebo
b) výměnu matrací za nové, ale výhradně včetně dodání nových potahů.
Potahy ovšem nebyly ani předmětem reklamace a neexistoval důvod pro jejich výměnu, takže na výměnu potahů jsme nepřistoupili.

Zákazník s tímto opět nesouhlasil a tím bylo jednání ukončeno.

Následně jsme zjistili, že mezitím zákazník publikoval svoji stížnost do dTest - sekce „VaseStížnosti.cz“ a tímto k ní přikládáme naše stanovisko.
V případě přetrvávání pochybností přivítáme, pokud spotřebitel využije možnosti nezávislého znaleckého posudku, protože za správností závěrů reklamačního řízení si stojíme.

S pozdravem
pracovníci LB BOHEMIA, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2016 10:40, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2016 09:01, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.