Společnost


STROLL OBUV a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12176Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2016, před 8 lety

Květoslava Kubalíková

Znění stížnosti

Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou o radu, nevím, kam se mám obrátit.
14.3.2015 jsem si koupila letní kožené pantofle v obchodním centru Vaňkovka na prodejně STROLL.
Přeposílám dopis, který jsem poslala na výše uvedenou adresu značkové obuvy STROLL.

___________________________________________________________

Dne 11.7.2016 jste mi zamítli reklamaci letních pantofí: Reklamované zboží - WW0576n:WWW8A-0576-Da. nata - Velikost 38,
Cena: 2 450,-Kč.
Se zamítnutím reklamace nesouhlasím, protože prodřené špičky ze spodní strany obuvy nejsou způsobeny mojí neopatrností. Nelze totiž obuv nosit tak, aby se špičky neprodřely, protože každý člověk při chůzi došlapuje jak na patu, tak i na špici. Podrážka pantoflí nedosahuje 0,75 cm ani k okraji ani ke špici obuvi. Okraj ze spodní strany je lemovám tenkou kůží, která se samozřejmě při chůzi musí prodřít. Jednoznačná chyba je záležitostí návrháře, který u těchto pantoflí vůbec nepřemýšlel o tom, že se obuv bude nosit. Já jsem pantofle nosila občas - pouze v r. 2015 a to 1 měsíc od 1/2 května do 1/2 června, v lázních, kde jsem byla na léčení. Po příjezdu jsem ihned odjela na pezion, kde jsem se starala o hosty, zahradu a koně až do konce září. Je zřejmé, že při takové práci se taková obuv nenosí a také se nenosí v zimě.
Když jsem si chtěla pantofle opět vzít v květnu tohoto roku do lázní-kam se jezdím léčit, všimla jsem si prodřených špiček - je samozřejmé, že jsem si je s sebou nevzala. Po příjezdu jsem zašla na prodejnu, kde jsem závadu reklamovala. Není možné, aby se letní pantofle za téměř 2 500,-Kč mohli nosit pouze 1 měsíc a to ještě ne denně.
Netrvala jsem na vrácení peněz, navrhovala jsem, že si vezmu nějakou jinou obuv, ale nikdo se se mnou nechtěl o tom bavit. Na reklamaci trvám.
Přivítala bych, kdybyste zvážili ještě jednou celou záležitost a postavili se k tomuto problému (způsobenému ne mojí vinou) jako solidní firma a moji reklamaci uznali. V opačném případě si nechám vystavit odborný posudek od soudního znalce.
___________________________________________________________
Prosím o radu, jak mám postupovat, jestli je nutné se obrátit na soudního znalce (žádného neznám) a jakou bych měla šanci. Obuv byla velmi drahá, byla mi vrácena, ale nosit, ani opravit se nedá.
Mohla bych poslat fotografii obuvi.
Děkuji za odpověď. Květoslava Kubalíková, Jeřabinová 3, 602 00 Brno, mobil: 602 501 259


Produkt

Podrobné informace jsou uvedeny v popisu stížnosti.


Požadované řešení

Požadovala jsem vrácení peněz, nebo výměnu za jinou obuv, ale nikdo se se mnou o tom nechtěl bavit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2016 11:42, před 8 lety

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.

Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být každý spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.

Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" je možné nalézt mimo jiné také na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 07:55, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.