Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes mi volali z nějakého call centra České spořitelny s nabídkou produktů, přičemž podotýkám, že jediný produkt, který jsem u České spořitelny měl, jsem zrušil na jaře 2012 a při zrušení tohoto produktu jsem nepodepisoval ani jsem nedával souhlas s dalším zpracováním mých osobních údajů a zařazením do databáze potenciálních klientů pro nabízení (poštou ani telefonicky) produktů České spořitelny.
Při mé identifikaci po mně operátorka požadovala odsouhlasení mého data narození, přičemž jsem toto neučinil a po nezdůvodnění tohoto ověření a mého argumentu na základě zákona o ochraně osobních údajů jsem si vyžádal nadřízeného operátorky, který mě tento důvod také nebyl schopen zdůvodnit a navíc mě přesvědčoval, že datum narození není údajem podléhajícím zákonu o ochraně osobních údajů.
Na mou výslovnou žádost jsem byl vyřazen z klientské databáze pro jakékoliv budoucí nabídky produktů této banky.
Předem Vám děkuji za možnost zveřejnění tohoto nezákonného počítání a jeho dalšího řešení.
Tímto dávám podnět k přezkoumání tohoto, dle mého názoru nezákonného počínání jedné z českých klientsky nejdražších bankovních institucí Úřadem na ochranu osobních údajů.
|
Tweet |
Dle zákona o ochraně osobních údajů je osobním údajem jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu. Tudíž mezi osobní údaje chráněné tímto zákonem datum narození patří.
Dle § 21 zákona o ochraně osobních údajů má každý subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může
a) požádat správce nebo zpracovatele o vysvětlení,
b) požadovat, aby správce nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podaním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou, v tomto případě např. i podáním podnětu u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Hodnocení: