Společnost


MPM -QUALITY v.o.s

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12180Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2016, před 8 lety

Milan Dušek

Znění stížnosti

15.10.2015 jsem zakoupil hodinky Prim za 30.000,-Kč.Od začátku vykazoval výrobek drobné nepřesnosti v čase.Toto jsem neřešil.Později upadla číslice z ciferníku a vyskočila stavěcí páka chronografu(dle výrobce).Bylo mi sděleno,že hodinky utrpěly silný náraz,ale to se nestalo.Závada byla bezplatně opravena,ale po krátké době hodinky opět selhaly.Výrobce jsem požádal o výměnu hodinek,ale on hodinky zprovoznil a zaslal mi je zpět.Po necelém týdnu se hodinky zastavily úplně.Reklamačnímu oddělení jsem slušně sdělil,že hodinky v žádném případě náraz neutrpěly.Plášť hodinek je jako nový a ani sklíčko není poškozené.Hodinky za tuto cenu samozřejmně nevystavuji žádným nárazům a ani nepříznívým podmínkám,přesto jsou už potřetí za necelý rok zcela nefunkční.


Produkt

Prim W01P.10286,hodinky údajně společenské,trendy a sportovní


Požadované řešení

výměna hodinek anebo navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2016 09:49, před 8 lety

Prodávající (nikoli výrobce) odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou.

Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka (např. výrobní vada, vadný materiál, zpracování, konstrukční řešení výrobku). Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním těchto povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Pokud by došlo v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:54, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.