Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#12181Reklamace expirace kreditu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2016, před 8 lety

Pavel Kukleta

Znění stížnosti

Dne 28.8.2016 expiroval kredit ve výši 806 Kč na mém čísle 720685414. Byl jsem na dovolené a mobil jsem zapomněl doma. U baterie jsem měl papírek, kde jsem měl napsáno, že jsem zaplatil kredit 2.3.2016, což by znamenalo, že kredit měl propadnout až dnes. Asi jsem kredit zaplatil dříve, než jsem si poznamenal. Pokoušel jsem se reklamovat po telefonu a 30.9. jsem byl na pobočce O2 v Brně. Tam mi řekli, že mi pošlou SMS, jak reklamace dopadla. Při jednání na pobočce mi přitom řekli, že mi 27.8 údajně poslali SMS, že mi končí termín. V té době jsem měl mobil vypnutý, ale teď ho mám zapnutý 3 dny a dosud mi SMS s upozorněním o konci kreditu nedošla. Došly mi pouze SMS o dobití kreditu a zamítnutí reklamace.


Produkt

Kredit O2, expirace 806 Kč


Požadované řešení

Vrácení kreditu 806 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2016 09:19, před 8 lety

Český zákonodárce prozatím zákaz propadnutí finanční částky ve formě kreditu na předplacené SIM kartě neupravil. Operátor tedy tuto možnost má, upravil-li to ve svých obchodních podmínkách.

Omezená platnost SIM karet a kreditu je zdůvodněna výdaji souvisejícími s provozem těchto karet. Každý operátor je např. povinen poskytovat zdarma možnost tísňových volání na linku 112 a účastník může přijímat příchozí hovory. Záleží tedy na operátorovi, jak náklady na provoz nevyužívaných čísel pokryje. V zásadě je možné toto zajistit omezenou dobou platnosti SIM karet nebo např.: postupným odečítáním kreditu po určité době od posledního využití telefonního čísla.

Je-li koncovým uživatelem spotřebitel, měla by být smluvní ujednání přiměřená, která nezakládají významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele. To ale neplatí v případě, jedná-li se o ujednání o předmětu plnění nebo o ceně, pokud jsou spotřebiteli poskytnuty jasným a srozumitelným způsobem. Byl-li spotřebitel o propadnutí kreditu jasně a srozumitelně informován, je splněna jedna z podmínek pro vynětí tohoto ujednání z požadavku přiměřenosti. Druhá nezbytná podmínka je, zda-li se jedná o ujednání o ceně (předmět plnění se na danou situaci nehodí). České soudy zatím v obdobném sporu nerozhodovaly. Bude tedy záležet na budoucí judikatuře, jak s touto právní otázkou naloží.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, má možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad, který rozhoduje spory vzniklé mezi poskytovateli telekomunikačních služeb a účastníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2016 16:49, před 8 lety

Pěkný den,
platnost vašeho kreditu byla do 28. srpna 2016. V textových zprávách, které jsme vám zaslali 7, 14, 21 a 27. srpna jsme vás na tuto skutečnost upozornili. Jelikož nebyl následně kredit dobit došlo k jeho expiraci.
Je mi líto, ale částku, kterou disponovala předplacená karta před expirací kreditu není již možné získat a to z důvodu, že byla SIM karta dobita až několik dní po expiraci kreditu.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.9.2016 16:01, před 8 lety


Pavel Kukleta

Dobrý den.
Rekapitulace:
Začátkem srpna jsem odjel z domova a zapomněl jsem si vzít mobil. U baterie jsem měl papírek,že kredit byl dobit 2.3.2016. To bylo asi chybné, protože jsem mobil pravděpodobně nabil dříve tzn, že jsem NEVYUŽIL předchozí expirační dobu.
7-27.8 mi O2 poslalo několik SMS na vypnutý mobil. Ani jednu z těchto SMS jsem DOSUD neobdržel, i když mám od 29.8 zapnutý mobil. O2 mi sice SMS poslali, ale NIKDY NEDORUČILI.
28.8. Kredit expiroval
29.8. jsem se vrátil domů a zjistil, že kredit expiroval=byl ukraden
30.8 v 8.15 jsem bezvýsledně volal z jiného telefonu a reklamoval ztrátu kreditu
31.8 jel jsem do Brna a v pobočce O2 marně reklamoval ztrátu kreditu. Po příjezdu domů, jsem šel dobít kredit, protože jsem pochopil, že bez dobitého kreditu se O2 nebude mou stížností vážně zabývat.
1.9 mi došla SMS, že relamaci neuznávají

Není pravda, že jsem kredit dobil několik dní po ukradení, ale je pravda, že to byly 3 dny. A to jen proto, že jsem se rozhodoval, zda sim kartu nabít, nebo vyhodit.
Chápal bych, že za nedodržení termínu nabití by z důvodu nákladů operátora byla pokuta např ve výši posledního nabití, ale ukrást 806 Kč je trochu moc.

Bylo by úsměvné (kdyby se nejednalo o 800 Kč), že se O2 snaží rozšířit počet synonym pro krádež.
Po tunelování, odklánění, přesunování je expirace další název pro krádež.
Pro zloděje by pak bylo vhodné zavést další synonymum expirát.


Ke stanovisku dTestu.
Marně hledám v textech stanovisko k faktu, že mi ani jedna z textových zpráv, uvedených v reakci společnosti O2, nebyla dosud doručena, i když mám mobil od 29.8 většinou zapnutý.
Naivně jsem si myslel, že dTest by mohl na základě sběru informací o chování operátorů seskupit několik postižených (s větší ukradenou částkou) a spojit je pro soudní spor s operátorem, protože jednotlivec nemá v při ubohém současném stavu soudnictví šanci.
Marně hledám vysvětlení, jak to, že operátor jednostranně porušuje nepsanou dohodu, podle které v DOBĚ UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY (KOUPI SIM) s O2 platilo, že kredit (a zejména vyšší částky) takto striktně nepropadá.
Také je mimo jiné smutné, když odpověď dTestu sumíruje někdo, kdo píše podivnou češtinou, že v "České soudy v podobném sporu NEROZHODOVALI!!" Co asi může takový vzdělanec vymyslet.
S pozdravem Ing. Pavel Kukleta, Boskovice

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2016 16:10, před 8 lety

Pěkný den,
na předchozím vyjádření a vyřešení reklamace trváme. Jelikož byl kredit dobit až po jeho expiraci není možné částku jakkoliv získat zpět.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.9.2016 16:28, před 8 lety


Pavel Kukleta

Prosím dTest o vyjádření k mé poslední reakci, protože O2 neodpovědělo na mé připomínky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2016 17:12, před 8 lety

Děkujeme za upozornění, pravopisná chyba byla odstraněna.

Pokud by bylo zaslání upozornění prostřednictvím textové zprávy podmínkou pro expiraci kreditu, musela by společnost prokázat, že textové zprávy odeslala. Bude tedy záležet na tom, jaké smluvní podmínky byly mezi stranami sjednány, dle aktuálních všeobecných obchodních podmínek společnosti O2 Czech Republic a.s. tato povinnost stanovena není.

Společnost má ze zákona o elektronických komunikacích právo na jednostrannou změnu smlouvy. V takovém případě je ale povinna nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je společnost povinna informovat účastníka o uveřejnění.

Institut hromadné žaloby v České republice v současné době neexistuje. Každý se svého práva musí před soudem domáhat sám. Jak již bylo uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, doporučujeme mu, aby se obrátil na Český telekomunikační úřad, který rozhoduje spory vzniklé mezi poskytovateli telekomunikačních služeb a účastníky. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2016 16:13, před 8 lety

Pěkný den,
z naší strany proběhlo vše v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami. Na vyjádření a vyřešení reklamace trváme. Textové zprávy byly odeslány několikrát a to s dostatečným předstihem a telefonního číslo, kterého se daná stížnost týká. Bohužel nemůžeme nikterak ovlivnit to že jsou ignorovány či je zařízení kde je SIM karta vypnuta.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2016 15:01, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2016 19:48, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.