Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před třemi týdny jsem byla telefonicky přes pevnou linku oslovena zástupcem uvedené firmy (operátorem jejího Callcentra) s nabídkou "prodeje" dárku za výhodnou cenu, elektrického zubního kartáčku s doplňky. Zástupce mi sdělil, že skutečná hodnota zboží činí 4000,-Kč, firma mi jej však dodá za neuvěřitelných 1990,-Kč. K jednoznačnější identifikaci nabízeného přístroje mi nebyl volající schopen/ochoten sdělit žádné detailnější informace. I přes mé několikeré opakované odmítání mě nakonec "prodejce" svou výřečností a neodbytností dotlačil k vyslovení souhlasu s koupí tohoto dárku a jeho doručením. Jsem seniorem ve věku přes 80 let a nemám zkušenosti s takovýmto způsobem obchodování ani znalosti o právních podmínkách a závazcích vyplývajících z takto uzavřeného smluvního vztahu. Následujícího dne po tomto hovoru jsem po ověření si poskytnutých informací(deklarovaná cena takovéhoto typu výrobku, žádné indicie k možnosti ověření si předpokládané kvality, podmínky prodeje) dospěla k rozhodnutí, že svůj souhlas s koupí zruším. K učinění tohoto kroku však bránila skutečnost, že jsem neměla k dispozici žádné kontaktní údaje na prodejce ani telefonní číslo, ze kterého mi bylo voláno. Vzhledem k tomu, že v následujících dnech mi nebylo doručeno žádné písemné sdělení o uzavření takovéto kupní smlouvy, natož pak smlouva vlastní, předpokládala jsem, že mi z tohoto telefonátu neplynou žádné závazky. K mému překvapení mě v navazujícím týdnu telefonicky kontaktoval kurýr jakési přepravní služby s výzvou abych si převzala balíček od společnosti Expres inkaso a předala mu peníze. Toto jsem na místě odmítla a zboží nepřevzala ani nezaplatila. Po cca dvou týdnech mi však byla opět k mému překvapení písemně na mou adresu doručena výzva k úhradě nákladů na expedici a dopravu dárku s vyčíslením na 490,- Kč bez jakéhokoliv detailnějšího rozpisu a zdůvodnění. Souprava výhružek byla samozřejmě připojena. Nepovažuji postup firmy Expres inkaso a její obchodní praktiky za slušné, důstojné, korektní a vyvážené, soulad s právními předpisy pro tuto formu obchodování si neodvažuju hodnotit. Odmítám úhradu požadovaných 490,-Kč stejně tak jako zrušuju svůj souhlas s koupí nabízeného zboží. Prodávající neposkytnul adekvátní podmínky pro učinění takovéhoto kroku legitimním způsobem.
Děkuji
S pozdravem
Ludmila Nevludová
Chtěla bych touto cestou z výše uvedených důvodů požádat o storno výzvy k úhradě oněch 490,-Kč a to písemnou formou, evidentní je, že společnost umí komunikovat i touto cestou, a taktéž o potvrzení o zrušení předmětné telefonicky uzavřené kupní smlouvy.
Rovněž tak žádám o odstranění veškerých mých kontaktních a případně i osobních údajů z databází, které vedete, a to v souladu s § 5 odst. 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
|
Tweet |
Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebitelce na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.
Pokud před doručením zásilky spotřebitelka od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je její povinností zásilku se zbožím převzít.
Spotřebitelka má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů jí toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinna spotřebitelka zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitelka nemohla být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.