Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#12184Neoprávněné vymáhání dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2016, před 8 lety

Ludmila Nevludová

Znění stížnosti

Dobrý den,
před třemi týdny jsem byla telefonicky přes pevnou linku oslovena zástupcem uvedené firmy (operátorem jejího Callcentra) s nabídkou "prodeje" dárku za výhodnou cenu, elektrického zubního kartáčku s doplňky. Zástupce mi sdělil, že skutečná hodnota zboží činí 4000,-Kč, firma mi jej však dodá za neuvěřitelných 1990,-Kč. K jednoznačnější identifikaci nabízeného přístroje mi nebyl volající schopen/ochoten sdělit žádné detailnější informace. I přes mé několikeré opakované odmítání mě nakonec "prodejce" svou výřečností a neodbytností dotlačil k vyslovení souhlasu s koupí tohoto dárku a jeho doručením. Jsem seniorem ve věku přes 80 let a nemám zkušenosti s takovýmto způsobem obchodování ani znalosti o právních podmínkách a závazcích vyplývajících z takto uzavřeného smluvního vztahu. Následujícího dne po tomto hovoru jsem po ověření si poskytnutých informací(deklarovaná cena takovéhoto typu výrobku, žádné indicie k možnosti ověření si předpokládané kvality, podmínky prodeje) dospěla k rozhodnutí, že svůj souhlas s koupí zruším. K učinění tohoto kroku však bránila skutečnost, že jsem neměla k dispozici žádné kontaktní údaje na prodejce ani telefonní číslo, ze kterého mi bylo voláno. Vzhledem k tomu, že v následujících dnech mi nebylo doručeno žádné písemné sdělení o uzavření takovéto kupní smlouvy, natož pak smlouva vlastní, předpokládala jsem, že mi z tohoto telefonátu neplynou žádné závazky. K mému překvapení mě v navazujícím týdnu telefonicky kontaktoval kurýr jakési přepravní služby s výzvou abych si převzala balíček od společnosti Expres inkaso a předala mu peníze. Toto jsem na místě odmítla a zboží nepřevzala ani nezaplatila. Po cca dvou týdnech mi však byla opět k mému překvapení písemně na mou adresu doručena výzva k úhradě nákladů na expedici a dopravu dárku s vyčíslením na 490,- Kč bez jakéhokoliv detailnějšího rozpisu a zdůvodnění. Souprava výhružek byla samozřejmě připojena. Nepovažuji postup firmy Expres inkaso a její obchodní praktiky za slušné, důstojné, korektní a vyvážené, soulad s právními předpisy pro tuto formu obchodování si neodvažuju hodnotit. Odmítám úhradu požadovaných 490,-Kč stejně tak jako zrušuju svůj souhlas s koupí nabízeného zboží. Prodávající neposkytnul adekvátní podmínky pro učinění takovéhoto kroku legitimním způsobem.

Děkuji

S pozdravem
Ludmila Nevludová


Požadované řešení

Chtěla bych touto cestou z výše uvedených důvodů požádat o storno výzvy k úhradě oněch 490,-Kč a to písemnou formou, evidentní je, že společnost umí komunikovat i touto cestou, a taktéž o potvrzení o zrušení předmětné telefonicky uzavřené kupní smlouvy.
Rovněž tak žádám o odstranění veškerých mých kontaktních a případně i osobních údajů z databází, které vedete, a to v souladu s § 5 odst. 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2016 23:02, před 8 lety

Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebitelce na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.

Pokud před doručením zásilky spotřebitelka od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je její povinností zásilku se zbožím převzít.

Spotřebitelka má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů jí toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinna spotřebitelka zboží přebírat.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitelka nemohla být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2016 08:53, před 8 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2016 09:04, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2016 11:43, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.