Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.8.2015 byl na provozovně podnikatele Jiří Vrzal - KROL, IČ 03524264 zakoupen cestovní kufr na kolečkách o objemu 128 litrů + 20 % exp., kdy byla uvedena max. nosnost 25 kg. Jeho určení bylo pouze na příležitostné cesty - dovolené. Proto byl použit také pouze na dvě cesty. Jelikož k těmto cestám byla využívána doprava tzv. veřejnými prostředky, bylo nutné kufr vážit, aby se vždy vešel do požadovaných limitů přepravců. Nikdy tedy nebyl naložen včetně váhy zavazadla na maximální uváděnou nosnost. Při poslední cestě bylo více přestupů, tedy kufr bylo více nutno vozit po kolečkách v prostorách přepravců a ubytovacího zařízení, kdy tyto nevydržely převoz cca do 600 metrů a praskly přičemž z tohoto důvodu se mírně poškodilo dno kufru. Když byl kufr zakupován, byly prodejci sděleny požadavky a ten doporučil uvedený kufr (u tohoto nebylo v přiloženém návodu uvedeno, že má omezení na možnou jetou vzdálenost po vlastní ose). Tedy na základě vzniklé vady byla dne 23.7.2016 podána reklamace, kdy tato byla ze strany dodavatele REAbags s.r.o. zamítnuta s odůvodněním, že "Předpokládanou příčinou vzniku reklamované vady bylo přetížení kufru, tj. nedodržení zásad užívání (nostnost) uvedených na visačce k výrobku". Když bylo namítáno, že kufr nebyl přetížen, odmítl se pracovník podnikatele Jiří Vrzal - KROL, IČ 03524264 v tu dobu zastupující servis REAbags s.r.o. dále bavit s odůvodněním, že to ho nezajímá. To že zavazadlo nebylo přetíženo se však dá doložit. Ze strany podnikatele a servisu se jedná pouze o účelové tvrzení a pochybnost, kterou však nejsou schopni nijak prokázat a doklady o nepřetížení uznat nechtějí. Rovněž nechtějí uznat ani fakt, když byla nalezena skoro shodná kolečka na internetu, že jejich maximalní zatížení je 7 kg. Na uvedeném kufru jsou dvě.
cestovní kufr vzor T40/4-80
Oprava výrobku - do nepoškozeného stavu a dále, aby tento splňoval uvedenou nosnost dle návodu.
|
Tweet |
Prodávající (nikoli výrobce, servis k opravě) odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou.
Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka (např. výrobní vada, vadný materiál, zpracování, konstrukční řešení výrobku). Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním těchto povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.