Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci minulého roku(2015) byl u tohoto prodejce zakoupen přes internet DOOGEE X5Pro, nikdy nedodán, reagoval jen ze začátku, posléze se vymlouval, že telefon měl ale když jsem odstoupila od smlouvy vrátil jej dodavateli, evidentně mu nevadí jej mám zaplacený.
Po nějaké době se mi povedlo dostat část prostředků zpět (podání trestního oznámení)
Poslání předžalobní výzvy, odstoupení od smlouvy není efektivní, adresa uvedena jako místo podnikání není obývána touto firmou.
Ještě že trestní řád bere alespoň pokus o doručení s potvrzením, jako že bylo doručeno a může se následně použít u soudu.
Vesele zakládá nové firmy a provádí pořád to samé, nedodává zboží, viz různé portály na stížnosti na tohoto pána.
DOOGEE X5PRO cena 2990,-
Zablokovat podnikání, pokud to jde u jiných subjektů, nechápu proč ne tady.
Vrátit zbytek částky plus úroky s prodlení plus částku za újmu,náhrada za ztrátu důvěry v internetový obchod a podnikání.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Leoš Kusý, Pardubice V, Zelené Předměstí, Češkova 1240). I přesto že si podnikatel balíček nepřevzal, dle ustanovení § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se má za to, že balíček je doručen. Toto ustanovení uvádí, že pokud byl balíček poslán prostřednictvím poštovních služeb, má se za to, že je balíček doručen třetí pracovní den po odeslání v případě, že je balíček posílán v rámci České republiky.
Je povinností podnikatele uvést správné údaje o svém názvu a sídle, příp. adrese pro doručování. Tak plní zákonem uloženou povinnost informovat své zákazníky. Její porušení má v soukromoprávní rovině za následek vznik práva na náhradu škody, která byla poškozenému nesprávně poskytnutou informací způsobena. Rovněž platí zásada, že nikdo nesmí těžit ze své nepoctivosti, proto by zaslané odstoupení na falešně udanou adresu ve smlouvě mělo mít tytéž právní účinky, jako by bylo zasíláno na adresu správnou.
Nepravdivé údaje jsou rozhodně důvodem pro podání podnětu České obchodní inspekci pro klamavou obchodní praktiku. ČOI může prodejce pro tento spáchaný správní delikt finančně postihnout.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.