Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#12198Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2016, před 8 lety

Jaroslav Holaň

Znění stížnosti

Reklamoval jsem boty v hodně 1.880,- Kč po 20 dnech od nákupu.
Místem nákupu byla prodejna v obchodním domě Flora v Praze.
Datum nákupu: 10.7.2016
Datum reklamace: 1.8.2016
Číslo reklamace: 4000013165
Popis reklamace: Na pravé botě je rozpárané šití.

Jelikož jsem si je pořídil v létě, kdy chodím většinou v jiných otevřených botách, tyhle jsem si obul odhadem 4x - 6x. Včetně toho, že 1x jsem je zkoušel v prodejně. Uvádím to proto, že dle vyjádření na reklamačním listu jsem tyto boty poškodil: "nesprávným obouváním obuvi".

S tímto vyjádřením nesouhlasím. Boty si obouvám správně. Používám k tomu lžíci na boty. Šití na botě se rozpadlo z důvodu nekvalitního materiálu.

Více se o reklamaci jsem se rozepsal na svém blogu, kde přikládám také fotografie:
http://www.jaroslavholan.com/2016/09/spatna-zkusenost-s-reklamaci-bot-v.html


Produkt

Módní obuv, značka Polo, Model VAUGHN-NE, Velikost 43, Cena 1.880,- Kč


Požadované řešení

Prosím o vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2016 09:50, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2016 10:24, před 8 lety

Dobrý den,
prodejce potvrzuje zamítnutí reklamace jako neoprávněné. Jedná se o typický projev nesprávného užívání obuvi.
Dle názoru prodejce jsou zveřejněné fotografie jiných nesouvisejících půlpárů obuvi v tomto případě zcela irelevantní.
Na reklamačním listě jsou uvedeny odkazy na související právní normy a paragrafy včetně ze zákona povinného informování o orgánu mimosoudního řešení sporů (ADR).

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné způsobené komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2016 11:02, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj stížnosti reagovat, případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2016 10:31, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.