Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.7.2016 Jsem kupil na ALVIA.CZ Microsoft Lumia 640 XL Dual, černá. Na daňovám dokladu je uvedena BRD company s.r.o.
V den rozbalení jsem zjistil že je telefon poškozený - nebylo ho možné nabít.
Zboží jsem odeslal k reklamaci dne 12.7.20163 a následující den 13.7.20016 jsem obdržel potvrzení o převzetí zboží na reklamaci.
Po uplynutí zákonné lhůty 30-ti dnů na vyřízení jsem obchod kontaktoval a tím vše začalo.
Udajně mi telefon nemohli zaslat z důvodu nepotvrzení adresy k navrácení zboží.
Po mém upozornění, že součástí zásilky k reklamaci byl průvodní dopis s veškerými kotakty jsem obdržel další výmluvný e-mail s informací o vyřízení reklamaci.
V dobré víře jsem souhlasil s opožděným vyřízením reklamace a znovu uvedl dodací adresu, kterou obchod zná již od dne nákupu.
Bohužel se jednalo opět o zdržovací taktiku a žádné opravené zboží nedorazilo.
Další výzva k doručení zboží byla opětována opět výmluvným e-mailem usvědčující prodejce mne uvést v omyl.
Z tohoto důvodu jsem prodejce informoval o odstoupení od kupní smlouvy.
Microsoft Lumia 640 XL Dual, černá
Vzhledem k nedodržení zákonné lhůty k vyřízení uznané reklamace žádám odstoupení od kupní smlouvy a navrácení částky 3590,-Kč
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrátila spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážený pane Podzemský,
Jakmile jste se rozhodl, že odstoupíte od smlouvy (konec měsíce srpna), měl jste do týdne peníze na účtě. Proto nerozumíme, proč máte potřebu podávat jakoukoli stížnost,
S prodloužením řešení reklamace o cca. 3 týdny jste souhlasil, jelikož jsme bohužel nedokázali rychleji sehnat díl k opravě Vašeho přístroje. Za čekání Vám byl slíben dárek. Jakmile jste se rozhodl, že už čekat nechcete, byla Vám celá částka vrácena.
Hezký den
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
peníze jsem obdržel až po doporučeném písemném odstoupení od smlouvy.
Do té doby se jednalo o zdržovací e-mailovou komunikaci.
K vyjádření obchodu - jedná se o nepravdivý text.
Nemám chuť se k tomu více vyjadřovat.
Děkuji Vám za pomoc.
S pozdravem
Podzemský