Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
telefonicky mě kontaktovala telefonistka společnosti Expres inkaso s.r.o. s nabídkou jakéhosi balíčku pro zdravý chrup za 1990 Kč. Vzhledem k chytře předpřipravenému stylu jednání se nejdříve zdálo, že balíček bude zdarma, tak jsem sdělila,že o balíček zájem mám. V druhém hovoru tentýž den mě kontaktovala opět jiná paní, která se mnou již projednávala dodání balíčku, které jsem odsouhlasila. Sdělila mi, že balíček odešlou kurýrní službou. Po probrání celé záležitosti s manželem, jsem dospěla k závěru, že bude nejlépe od obchodu odstoupit. Přece jenom přísloví "nekupuj zajíce v pytli" rozhodlo. Proto jsem se rozhodla zavolat zpět na telefonní číslo, ale z nějakého mě neznámého důvodu se mi již nepodařilo dovolat a objednávku zrušit. V den dovozu zásilky jsem zásilku nepřevzala. 2.9.2016 mi přišel od této společnosti dopis, kde vymáhají částku 490 Kč jako náhradu za marný výjezd kurýra.
Balíček pro zdraví chrupu.
Nehodlám vzniklé náklady platit vzhledem k tomu, že nebylo možné se do společnosti dovolat a nebylo ani možné zaslat písemné odstoupení od smlouvy, na které jsem měl právo do 14 dnů od telefonátu, jelikož mi společnost nesdělila své údaje. Neposlala ani obchodní podmínky ani smlouvu v papírové podobě poštou.
Dále žádám, abyste ihned po vyřešení sporu odstranili mé osobní údaje ze všech databází, které vedete, v souladu s § 5 odst. 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
|
Tweet |
Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.
Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít v místě a čase dohodnutém při uzavírání smlouvy.
Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Dle § 5b odst. 2 písmene d)zákona o ochraně spotřebitele se při posuzování, zda-li je obchodní praktika agresivní přihlíží i k nepřiměřené mimosmluvní překážce uložené prodávajícím pro uplatnění práv spotřebitele včetně uplatnění práv na ukončení smlouvy. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.
Dobrý den,
děkuji za kladné vyřízení mé stížnosti.
s pozdravem
Eva Ledvinová
Hodnocení: