Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Fy IQ Teleshopping sro, Střížskovská 1506/8 18000 Praha 8 provedla na mně předem plánovaný, vysoce kvalitní podvod, kterým mě záměrně připravila o 40 000,-Kč. Dne 2.6.2015 jsem " vyhrál - zakoupil " od této "firmy " zboží v hodnotě 35 000 a 5 000 Kč, tedy 40 000 Kč (vysavač, sadu hrnců , nože a varnou soupravu ).Toto zboží jsem bohužel týž den hotově zaplatil. Hned od druhého dne t.j.od 3.6.2015 jsem se snažil s touto firmou navázat jakékoliv spojení, abych odstoupil od kupních smluv, a to sedmi e-maily, ty byly bez jakékoliv reakce. Doporučeným dopisem z 10.6.2015, jsem odstoupil od uvedených kupních smluv. Tento dopis nebyl rovněž firmou na poště vyzvednut a tedy doručen a mně jako nedoručený vrácen zpět. Nesčíslné moje pokusy o navázání telefonického spojení byly rovněž bezvýsledné., vždy pouze znělo:" s volaným číslem se nyní nelze spojit, je buď vypnuté nebo nedostupné." Z nereakcí prodávajícího bylo zřejmé, že již v době " prodeje " jasně věděl, co udělá, tedy že neumožní odstoupení od kupní smlouvy a tedy její dodržení. Zákon i prodejcem podepsaná kupní smlouva jasně říkají, že kupující může bez uvedení důvodu do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy bez sankce odstoupit. Prodávající záměrně vytvořil takové podmínky abych nemohl tuto podmínku, zákonem i kupní smlouvou uvedenou možnost využít.
Je mi už 84 roků, tedy člověk ne vždy dobře, jasně a rychle myslící. Snažil jsem se různými cestami s prodejcem vejít do styku, ale vždy bezvýsledně. Desítky pokusů o spojení byly vždy bezvýsledné. Zkoušel jsem o pomoc různé institucemi m.j. televizí PRIMA, SOS, ČOI , dTest a pod., ale vždy bezvýsledně
.Nemohu uvěřit, že takový jasně plánovaný podvod by měl zůstat nepotrestaný a já byl okraden o 40000,-Kč. Snad vaše instituce dokáže zvítězit nad " ŠMEJDY "Zatím mám dojem, že nad ŠMEJDY drží někdo ochrannou ruku.
nerezové hrnce,parní systém, vysavač vč.příslušenství, keramické nože
dodržení KS a zákonných podmínek, tj. vrácení zboží prodejci a zaplacené finanční částky kupujícímu, tj. mně
|
Tweet |
Občanský zákoník zakládá právo spotřebitele odstoupit bez udání důvodu do 14 ti dnů v případě smluv uzavřených mimo obvyklé obchodní prostory prodávajícího. Za smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory podnikatele se dle příslušné legislativy považuje smlouva, která je
a)uzavřena za současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele v místě, které není obchodními prostorami obchodníka;
b)pro kterou byla předložena nabídka spotřebitelem za stejných okolností, které stanoví písmeno a);
c)uzavřena v obchodních prostorách obchodníka nebo s použitím prostředků komunikace na dálku bezprostředně po osobním a individuálním oslovení spotřebitele na místě, které není obchodními prostorami obchodníka, za současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, nebo
d)uzavřena během zájezdu organizovaného obchodníkem za účelem nebo s účinkem propagace a prodeje zboží či služeb spotřebiteli.
Pro odstoupení od kupní smlouvy není stanovena zákonem předepsaná forma. Projevil-li spotřebitel svou vůli prostřednictvím emailu, musí společnost toto odstoupení respektovat (email je vhodné uchovat pro případ dokazování). Společnost má ze zákona dokonce povinnost poskytnout spotřebitelce vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. Neučiní-li tak, může spotřebitel využít svého práva na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě jednoho roku a čtrnácti dní.
Jednání prodávajícího by se dalo považovat za zakázanou agresivní obchodní praktiku. Obchodní praktika je považována za agresivní, pokud prodávající vytváří klamný dojem, že spotřebitel vyhrál nebo vyhraje, popřípadě že vyhraje cenu nebo jinou výhru, pokud bude jednat určitým způsobem, ačkoli ve skutečnosti žádná taková cena ani obdobná výhra neexistuje nebo pro získání ceny nebo jiné obdobné výhry musí spotřebitel vynaložit finanční prostředky nebo mu vznikají výdaje. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které můžete podat podnět k prošetření.
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Od 1.2.2016 platí nově zákaz prodejce přijmout jakoukoli platbu za zboží prodané při předváděcí akci dle dále uvedených podmínek. Tento zákaz vyplývá z §20b odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele a je formulován následujícím způsobem: "Prodávající, který v rámci organizované akce podle § 20 odst. 2 prodává výrobky nebo poskytuje služby, nesmí během této akce nebo před uplynutím lhůty sedmi dnů od uzavření smlouvy požadovat ani přijmout plnění odpovídající kupní ceně nabízeného výrobku nebo služby anebo její části. Zákaz uvedený v první větě se vztahuje i na zálohu na uhrazení ceny nebo jakýkoliv jiný poplatek."
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.