Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#12225Balíček pro zdravý chrup

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2016, před 8 lety

Jiří Šír

Znění stížnosti

Dobrý den,
zhruba koncem července mě kontaktoval pán od společnosti callcentrum a nabízel mi balíček pro zdraví chrup, jehož součástí byl také elektrický kartáček. Jelikož o něm manželka uvažovala, chtěl sem jí ho koupit k narozeninám a pánovi jsem objednávku odsouhlasil. Vzhledem k tomu, že jsem velice pracovně vytížen, pán mě doma dvakrát nezastihl a poté po telefonickém kontaktu říkal, že balíček zašle poštou. Mezitím si ale manželka kartáček koupila sama a já sem na tuto společnost nedostal žádný kontakt, abych objednávku zrušil. Samozřejmě na zrušení mám právo a krom telefonického souhlasu sem nikomu nic nepodepsal! Teď mi přišel dopis ve kterém vyloženě vyhrožují a vymáhají ode mě peníze v hodnotě 490 Kč za kurýra, který mě samozřejmě taky nezastihl, jelikož jsem byl v práci a mám takových nepřijatých hovorů, že ani nemůžu vědět kdo mi všechno volal. Tímto jednání se mi vůbec nelíbí.


Produkt

elektrický kartáček, bělící pasta, ...


Požadované řešení

Žádám o stornování celé objednávky a o zrušení požadované částky za kurýra což je 490 Kč, dále žádám, aby vymazali všechny mé osobní údaje a kontakt na mě. Za kladné vyřízení předem děkuji. S pozdravem J. Š.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2016 12:09, před 8 lety

Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.

Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít v místě a čase dohodnutém při uzavírání smlouvy.

Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Dle § 5b odst. 2 písmene d)zákona o ochraně spotřebitele se při posuzování, zda-li je obchodní praktika agresivní přihlíží i k nepřiměřené mimosmluvní překážce uložené prodávajícím pro uplatnění práv spotřebitele včetně uplatnění práv na ukončení smlouvy. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2016 12:11, před 8 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2016 14:21, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2016 11:08, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.