Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12228Herní myš, po roce odešlo jedno z tlačítek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2016, před 8 lety

Lukáš Termer

Znění stížnosti

Zhruba před rokem jsem zakoupil u Alzy herní myš, Mad Catz R.A.T. 5.
Očekávání bylo veliké, myš je prezentována jako herní, tudíž bych od ní očekával delší výdrž než u myší neherních.

Po roce od koupi začalo na myši blbnout boční tlačítko, jedno ze dvou bočních tlačítek, které je typické pro sortiment herních myší - u her je často využíváno k doplňkovým "klikům", není to tedy primární tlačítko.

Zadal jsem požadavek na reklamaci u reklamačního technika Alzy, ten mi na místě sdělil, že má myš poruchovost až 10 %. Stejné čísla ukazují i konkurenční weby - je tedy obecně známým faktem, že se jedná o nekvalitně vyrobený výrobek. Technik myš převzal ve špičkovém stavu, originální balení, každá část manuálu, apod. Myš nevyžadovala známky používání - za prvé, věcí si vážím a za druhé, herní myš jsem tak často nevyužíval.

Po několika dnech přišel email s cenovým návrhem na opravu za 350 Kč, autorizovaný servis neuznal reklamaci pro mechanické poškození (klasické zamítnutí). Požadoval jsem nápravu a lepší vyjádření k celé situaci, jelikož se domnívám, že mám na reklamaci nárok.

Po několika dnech neustálého "bombardování" Alzy se mi dostalo reklamačního protokolu, kde stojí, cituji zcela přesně: "boční tlačítka mechanicky poškozena, není možná záruční oprava".

Prodejce, ani servis (který mě ostatně nezajímá, jelikož reklamaci zboží řeší výlučně prodejce) neuvedl přesnou specifikaci onoho údajného poškození.

Alza se k tomu nepostavila vůbec "chlapsky", namísto řešení mi nabídla slevu na další nákup v hodnotě 200 Kč (ano, o 150 Kč méně než je cena případné opravy) - to považuji za drzost a pokus mě umlčet.

V současné době jsem se tedy ještě k reklamaci nevyjádřil, stále trvám na tom, že herní myš za 1800 Kč, kterou po roce reklamuji pro její vadu, kdy nejde mačkat jedno z bočních tlačítek, mohu reklamovat a požadovat opravu v rámci záruky.

Nevím, co dál dělat. Nechci platit 350 Kč, když je myš v záruce a rozhodně nechci, aby mi vrátili myš s nefunkčním tlačítkem.


Produkt

Mad Catz R.A.T. 5, https://www.alza.cz/gaming/mad-catz-r-a-t-5-d505429.htm,


Požadované řešení

Požadoval bych opravu, případně vrácení peněz, abych mohl ve stejném eshopu učinit nákup myši nové.
Vzhledem ke skutečnosti, že jsem ve VIP programu díky velikým ročním obratům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2016 11:54, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.

Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.9.2016 10:21, před 8 lety

Vážený pane Termere,

velmi mě mrzí, jak na Vás vzniklá situace působila. U Vaší reklamace jsem ve spolupráci s reklamačním oddělením a Vaším VIP obchodníkem zajistila dořešení reklamace myši výměnou.

Nový kus připravujeme aktuálně na odeslání, věřím, že jej obdržíte co nejdříve a bude tak vše vyřešeno k Vaší spokojenosti.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.9.2016 10:16, před 8 lety


Lukáš Termer

Hodnocení:

Komentář: Alza nakonec zaslala myš novou, dokonce i slevu 200 Kč jsem dostal na další nákup.
Nakonec se mi dostalo nápravy, ale co člověk musí vytrpět...

Nedejte se.