Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zhruba před rokem jsem zakoupil u Alzy herní myš, Mad Catz R.A.T. 5.
Očekávání bylo veliké, myš je prezentována jako herní, tudíž bych od ní očekával delší výdrž než u myší neherních.
Po roce od koupi začalo na myši blbnout boční tlačítko, jedno ze dvou bočních tlačítek, které je typické pro sortiment herních myší - u her je často využíváno k doplňkovým "klikům", není to tedy primární tlačítko.
Zadal jsem požadavek na reklamaci u reklamačního technika Alzy, ten mi na místě sdělil, že má myš poruchovost až 10 %. Stejné čísla ukazují i konkurenční weby - je tedy obecně známým faktem, že se jedná o nekvalitně vyrobený výrobek. Technik myš převzal ve špičkovém stavu, originální balení, každá část manuálu, apod. Myš nevyžadovala známky používání - za prvé, věcí si vážím a za druhé, herní myš jsem tak často nevyužíval.
Po několika dnech přišel email s cenovým návrhem na opravu za 350 Kč, autorizovaný servis neuznal reklamaci pro mechanické poškození (klasické zamítnutí). Požadoval jsem nápravu a lepší vyjádření k celé situaci, jelikož se domnívám, že mám na reklamaci nárok.
Po několika dnech neustálého "bombardování" Alzy se mi dostalo reklamačního protokolu, kde stojí, cituji zcela přesně: "boční tlačítka mechanicky poškozena, není možná záruční oprava".
Prodejce, ani servis (který mě ostatně nezajímá, jelikož reklamaci zboží řeší výlučně prodejce) neuvedl přesnou specifikaci onoho údajného poškození.
Alza se k tomu nepostavila vůbec "chlapsky", namísto řešení mi nabídla slevu na další nákup v hodnotě 200 Kč (ano, o 150 Kč méně než je cena případné opravy) - to považuji za drzost a pokus mě umlčet.
V současné době jsem se tedy ještě k reklamaci nevyjádřil, stále trvám na tom, že herní myš za 1800 Kč, kterou po roce reklamuji pro její vadu, kdy nejde mačkat jedno z bočních tlačítek, mohu reklamovat a požadovat opravu v rámci záruky.
Nevím, co dál dělat. Nechci platit 350 Kč, když je myš v záruce a rozhodně nechci, aby mi vrátili myš s nefunkčním tlačítkem.
Mad Catz R.A.T. 5, https://www.alza.cz/gaming/mad-catz-r-a-t-5-d505429.htm,
Požadoval bych opravu, případně vrácení peněz, abych mohl ve stejném eshopu učinit nákup myši nové.
Vzhledem ke skutečnosti, že jsem ve VIP programu díky velikým ročním obratům.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Termere,
velmi mě mrzí, jak na Vás vzniklá situace působila. U Vaší reklamace jsem ve spolupráci s reklamačním oddělením a Vaším VIP obchodníkem zajistila dořešení reklamace myši výměnou.
Nový kus připravujeme aktuálně na odeslání, věřím, že jej obdržíte co nejdříve a bude tak vše vyřešeno k Vaší spokojenosti.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Alza nakonec zaslala myš novou, dokonce i slevu 200 Kč jsem dostal na další nákup.
Nakonec se mi dostalo nápravy, ale co člověk musí vytrpět...
Nedejte se.