Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#12229Vadný tablet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2016, před 8 lety

Stanislav Řihošek

Znění stížnosti

20.07.2016 jsem zakoupil tablet s fleschkou,která ovšem nereaguje na zakoupený tablet,dále nejdou sluchátka,tedy výstup s tabletu na sluchátka.23.07.2016 jsem doporučeným dopisem odstoupil od smlouvy s tím že jsem ho poslal na Telefonika CZECH REPUBLIK ZA BRUMLOVKOU 266/2 PRAHA 4 MICHLE 140 22.Do dnešního dne se mi nikdo neozval,tak píšu vám jak mám dále postupovat.V prodejně v Ostravě Třebovicích v
TESCU,kde jsem tento výrobek koupil,mi ho nechtějí vzít zpátky,s tím že co oni s tím tabletem budou dělat,atd.Volal jsem do O2,dokonce tam mají službu chatu kde jsem vylíčil onu reklamaci,ale nikdo se mi už neozval


Produkt

jedná se o tablet ALKATEL PIXI 3 7" A FLASCH DISK OTG KINSTON 16 GB USB 2.0


Požadované řešení

No oni v té výše uvedené prodejně nemají zájem se mnou toto řešit.
Tím že jsem odstoupil písemně od smlovy dle § 89/2012 sbíry (občanského zákoníku)dávám jasně najevo že tento výrobek nechci a chci vrátit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2016 10:33, před 8 lety

Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci za předpokladu, že se jednalo o nákup na dálku, tzv. distančním způsobem (tzn. přes internet, telefon podle ustanovení § 1820 a navazující ustanovení § 1829 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Odstoupení od smlouvy upravené v ust. § 1829 občanského zákoníku se tedy týká takzvaných distančních smluv, při nichž se strany osobně nesetkají, ale uzavírají je na dálku (např. elektronickou cestou, po telefonu nebo v zásilkovém obchodě). Ze zákona lze od smluv uzavíraných distančním způsobem odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. Důvodem této zákonné úpravy je okolnost, že spotřebitel si nemůže zboží reálně prohlédnout a vyzkoušet jako při osobním nákupu na prodejně.

Pokud by spotřebitel zakoupil zboží prostřednictvím internetového e-shopu společnosti, má dle ustanovení § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží.

Pokud však spotřebitel zakoupil zboží v tzv. kamenné provozovně společnosti, právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku mu nepřísluší, má však možnost vadné zboží reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2016 18:53, před 8 lety

Dobrý den,

nemám téměř co dodat. Vše sepsal krásně dTest. Jen se zeptám. Zařízení jste zakupoval jakým způsobem? Přes internet, telefon, nebo na prodejně?

V případě, že jste zakoupil zařízení distančním způsobem, je možné od kupní smlouvy do 14-ti dní odstoupit i na naší prodejně, kde to s Vámi specialisté vyřídí. Pokud jste zboží zakupoval na prodejně, není možné využít odstoupení od smlouvy do 14 dní ze zákona, ale lze předat zařízení s detailním popisem k reklamaci, když u něj zaznamenáváte vady. Tu poté posoudí servisní středisko.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.9.2016 07:21, před 8 lety


Stanislav Řihošek

Výrobek jsem zakoupil v kamenném obchodě v Ostravě Třebovicích v prodejně
0S009.00001.00001.O tom jsem se ovšem už zmínil ve ,,znění stížnosti",kde srozumitelně píšu že jsem výše uvedený výrobek koupil v prodejně,kde mi ho nechtějí vzít zpět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2016 15:51, před 8 lety

Dobrý den,

máte pravdu, toho jsem si nevšiml. V tomto případě nemáte možnost odstoupit od kupní smlouvy do 14-ti dní ze zákona (viz výše). Má-li však tablet vady, uplatněte na prodejně reklamaci.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2016 15:08, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2016 08:44, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.