Společnost


Beardshop G.Bojda

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12233Nedodané, ale zaplacené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2016, před 8 lety

Kateřina Radkovská

Znění stížnosti

Dobrý den, v obchodě www.beardshop.cz jsem si objednala dvoje šaty, v balíčku na dobírku mi přišly pouze jedny, přestože jsem zaplatila dopravci při převzetí za dvoje - dle objednávky. Na balíčku není vyplněna váha zboží (resp. je tam uvedeno 0 kg), takže jak mám nyní prodejci prokázat, že mi druhé šaty nezaslal? Už jsem mu psala dva e-maily s žádostí o vrácení peněz či zaslání šatů - nereagoval, telefon má nedostupný. Zboží jsem převzala 2.9.2016.


Produkt

Šaty Numoco 53-22 šedé - tyto jsem obdržela, Šaty FSU681 černé - tyto v balíčku nebyly


Požadované řešení

vrátit peníze za nedodané zboží či zaslat druhé šaty na náklady obchodu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2016 09:42, před 8 lety

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Polsku. Jedná se tedy o polský eshop, který se zaměřuje na český trh. V takové případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.

Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje.

Zaměření prodávajícího na český trh se ve Vašem případě naplňuje hned v několika znacích:

1.Internetové stránky jsou v českém jazyce.
2.Doména je česká, CZ.
3.Platit je možné českými korunami.
4.Ve všeobecných obchodních podmínkách jsou uvedeny odkazy na zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
5.Prodejce dodává zboží do České republiky. Na smluvní vztah se tedy použije česká právní úprava.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

V daném případě se jedná o uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě. V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc je v odpovídajícím množství, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno nekompletní zboží, než které bylo objednáno.

Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona. V daném případě dodat chybějící kus v souladu s kupní smlouvou, pokud by to nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli kupní cenu za nedodané zboží.

Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace, pokud mu nějaké vznikly, dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Ve prospěch spotřebitele v daném případě svědčí zákonná vyvratitelná domněnka zakotvená v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Má se za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník (nikoli spotřebitel) musel prokázat, že zboží vadné při převzetí nebylo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:00, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.