Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlastním telefon s TWIST kartou. I když mám na účtu nějaký kredit nutí mně společnost jednou ročně si dobít kredit ve výši min. 200 Kč. Původní zůstatek se po dobytí za nějakou dobu jaksi ztratí. Se společností se nedá komunikovat. Operátoři při kontaktu s nimi opakují jen svoje "mantry" že dobíjení je nastaveno již v kartě od výrobce karty. Pokud kartu nedobiji, tak mi kartu zruší bez náhrady. Toto se mi již stalo. Je takovéto jednání společnosti v souladu se zákonem? Prosím poraďte jak na ně? Děkuji za Váš čas.
TWIST karta pro T mobile periodické dobíjení.
Je k takovémuto postupu periodického - ročního - dobíjení TWIST karty, T mobile bez ohledu na zůstatek na kontě, oprávněný? Myslím si, že pokud je na kartě kladný zůstatek, společnost nemá právo vyžadovat, za použití sankcí - zrušení tel. čísla, navyšování kreditu bez mého souhlasu.
|
Tweet |
Zatím stále česká legislativa telefonním operátorům umožňuje tento, dle obchodních podmínek propadlý, kredit u dobíjecích karet nevracet zákazníkům. U každého operátora nemusí být stejné podmínky, někteří operátoři takový kredit vrací, např. do určité výše a za poplatek. Většina operátorů po dobití aktivuje i původní kredit. Je-li ale číslo dlouhodobě neaktivní (a aktivitou se samozřejmě myslí placení), mají operátoři podle svých podmínek právo číslo zrušit. A to nejčastěji bez jakékoliv náhrady za nevyčerpaný kredit. Blokace karty a zrušení smlouvy opět nejčastěji nastává půl roku až rok od posledního dobíjení.
Podmínky dobíjení kreditu u předplacených karet se řídí ustanoveními všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v době uzavření smlouvy, případně všeobecnými obchodními podmínkami pozdějšími, pokud o změnách všeobecných obchodních podmínek byl spotřebitel informován.
Ve všeobecných obchodních podmínkách bude pravděpodobně mimo jiné stanoveno, jak dlouhá je platnost kreditu. V případě, kdy dojde k omezení služeb, nikdy nesmí dojít k úplnému zastavení. Spotřebitel se vždy i při omezení služeb musí dovolat tísňové linky. Té se musí dovolat i v případě, kdy nemá již platný kredit.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.