Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#12242Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2016, před 8 lety

Ondřej Kondvár

Znění stížnosti

Dne 8.8.2016 jsem u AAA koupil osobní automobil Ford Focus 1,8 TDCI za celkovou cenu 61 958,-Kč. Původně jsem koukal na vozy do 50 000 Kč, ale nakonec sem vybral o něco dražší, jelikož sem počítal s tím, že auto něco aspoň chvilku vydrží, jelikož sem ho bral za účelem podnikání.
Byl sem velice spokojen s postupem obchodního oddělení a auto jsem ihned využil
pro svou podnikatelskou činnost. Dne 25.8.2016 mi auto zůstalo stát před
obchodním domem Hornbach v Pražských Řepých. Auto nebylo možné
nastartovat.Informoval sem reklamační oddělení a nejbližší autoservis, který
sem si sehnal a ten se o auto postaral. Druhý den, sem si auto vyzvedl, s tím, že
závada na startování byla odstraněna a zaplatil sem 2000,-Kč. Jednalo se o
vadný snímač klikového hřídele. Dne 26.8.2016 sem uplatnil reklamaci na
oddělení a předložil potřebné materiály vč. faktury od servisu a požadoval proplacení.
27.8.2016 sem vyrazil na cestu do zahraničí a auto mi odešlo cca. 11 km na
dálnici směrem na Mladou Boleslav. Musel sem přivolat odtahovou službu a
auto bylo odvezeno do prostor AAA Auto do Čimic. Bylo mi zděleno, že o
víkendu, reklamační oddělení nepracuje. Nikdo se se mnou vůbec nabavil.
Musel sem si na vlastní náklady vypůjčit auto, abych dokončil cestu v
zahraničí. V pondělí sem všechno šel řešit s reklamačním oddělením, s tím,
že se musí vozidlo prohlídnout. Bylo mi zděleno, že to bude trvat do druhého dne. Dneska
sem musel volat dvakrát a až poté se mi ozvalo reklamační oddělení zpět, s
tím, že auto teprve půjde na dílnu. Moje reakce! |Velice mě mrzí, že jsme se
zklamal a vychválil něco, co nemělo smysl. Již týden stojíme v práci. Budu
nucený si auto půjčit v půjčovně, s tím, že budu požadovat, všechny náhrady,
které budou s tímto problémem spojeny. Přitom sem navrhoval jednoduchá,
řešení a hlavně v klidu a na profesionální úrovni. Požadoval sem výměnu vozu za jiný.

Další návštěvu sem udělal dne 2.9.2016. Bylo mi zděleno, že na vozidle odešla palivová soustava (vstřiky+čerpadlo), to zrovna není levná oprava. Opět požaduji výměnu vozu.
Čeká se na vyjádření, jestli oprava nebo výměna.
Dne 7.9.2016 jsem dostal vyjádření. Všechny reklamace byly zamítnuty. Nemá nárok na nic. Prý jsme byl obeznámen o stavu vozu při prodeji, to ano, nekupoval sem první auto, tudíž podobné překážky se očekávají u aut za pár korun, kde je potřeba, ihned navštívit servis, ale né u auta za 62 000,-. To je podvod. Auto v servisu bylo a nikdo mi neinformoval o tom, že auto zůstane stát na dálnici.
Tudíž tady někdo prodává zboží, byť opotřebené a nenese za nic odpovědnost. Což mě docela mrzí, protože na začátku obchodu jsem byl spokojený. Dneska už se ani nedivím, že mi každý od AAA odrazoval.


Požadované řešení

Proplacení faktury za opravu a výměnu vozu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2016 09:05, před 8 lety

Pokud by kupující osobní automobil zakoupil jako běžný spotřebitel, musí prodávající reklamaci vyřídit do 30 dnů. Pokud však kupující automobil zakoupil jako podnikatel za účelem podnikání, musí si lhůtu pro vyřízení reklamace sjednat s prodávajícím sám. Zákon o ochraně spotřebitele ani ustanovení občanského zákoníku na ochranu spotřebitelů v takovém případě nelze využít.

Prodávající by měl vadu odstranit, a to buď opravou, nebo se s kupujícím může dohodnout na poskytnutí slevy či odstoupení od kupní smlouvy. Je však nutné vadu uplatňovat přímo u prodávajícího bez zbytečného odkladu. V servisu by kupující mohl vadu uplatňovat pouze v tom případě, že by na něj prokazatelně odkázal prodávající, a to např. v kupní smlouvě či obchodních podmínkách. Nedoporučujeme ani nechat si vadu odstranit v servisu a posléze si náhradu nárokovat u prodávajícího, pokud opět na servis neodkázal přímo prodávající. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je proto vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Stav prodávaného vozu by měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Věc totiž musí mít vlastnosti, které si s prodejcem kupující ujedná. Pokud by byl automobil poškozen či opotřeben jinak než jen obvyklým používáním, které může kupující s ohledem na jeho stáří očekávat, pak prodejce musí upozornit na takové vady. K tomuto závěru došel Nejvyšší soud ČR ve svém rozhodnutí sp. zn. 28 Cdo 171/2008.

Pokud se ukáže, že prodejce nedostatečně informoval o skutečném technickém stavu vozu, mohl by kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit a žádat zpět celou kupní cenu. Doporučujeme proto vyhledat odborníka a nechat si ověřit stav vozu. Vyjde-li najevo rozpor s informacemi uvedenými ve smlouvě či zásadní informace v ní budou chybět, je třeba uplatnit reklamaci a v ní zvolit jedno z uvedených práv.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2016 11:34, před 8 lety

Vážený pane Kondváre,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.9.2016 18:48, před 8 lety


Ondřej Kondvár

Vážená paní Míková, děkuji za reakci. Ke zmiňované události budu podávat Nesouhlas s vyřízením reklamace a jejím zamítnutím, kterou předám osobně Vašim kolegům s reklamačního oddělení a budu doufat, že najdeme společně řešení, jak celou věc co nejrozumněji uzavřít. Děkuji Ondřej Kondvár

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2016 15:38, před 8 lety

Vážený pane Kondváre,
záležitost jsem prověřovala. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta. Ze strany společnosti je tedy záležitost uzavřena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.10.2016 16:22, před 8 lety


Ondřej Kondvár

Společnost AAA Auto stále reaguje na reklamace stejně. Je rozdíl mezi vadami, které jsou zjevné při prodeji, jako jsou společností jmenovány v příloze smlouvy (motor, převodovka, brzdy, chladiče atd.). První problém se jednalo o nefunkční snímač klikového hřídele, kterou běžný člověk nepozná.Druhý, vstřikovací systém nikde jmenovaný není. Dle vyjádření technika tato závada musela být již při koupi vozidla, kterou nelze zjistit jinak, než diagnostikou ve značkovém servisu. Zcela vyloučil, že by se jednalo o závadu, která by vznikla běžným opotřebením vozidla. Dále, čerpadlo, nepozná ani diagnostika, je nutné čerpadlo vymontovat a přeměřit. Tudíž se jedná o skrytou závadu. Prodávající nese plnou zodpovědnost za skryté vady a není mou povinností dokazovat opak. Ze strany AAA se jedná o prodej automobilu, které je v současné době nepojízdné za cenu 62 000,-Kč. U automobilu za 10 000 bych s podobnými problémy počítal, ale u tohohle ne. Tudíž na reakci AAA jsem přistoupil k situaci tak, že odstupuji od smlouvy. Není možné, aby někdo prodával zboží, za nemalé peníze, které nevydrží ani měsíc a při sebemenším problému od toho dal ruce pryč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.10.2016 11:47, před 8 lety

Dobrý den,
ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.10.2016 21:40, před 8 lety


Ondřej Kondvár

Proto je zapotřebí, zahájit další fázi. Jelikož mam já co doplňovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2016 16:07, před 8 lety

Dobrý den,
ze strany společnosti je záležitost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2016 07:33, před 8 lety

Jelikož společnost se již nehodlá k případu dále vyjadřovat a vzhledem k tomu, že je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.