Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12257Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2016, před 8 lety

Kristýna Holá

Znění stížnosti

Pěkný den,

V listopadu roku 2015 jsem v Alze zakoupil notebook Lenovo Yoga 2. Notebook byl prezentován jako vyšší řada, kvalitnější lepší, takže moje očekávaní bylo vysoké. Očekával jsem, že za tuto cenu bude notebook prokazovat vysoké kvality.

Po cca třech měsících od zakoupení jsem využila jednu zdířku USB na dok pro myš. Po asi 14 dnech jsem dok vytáhla, abych si mohla přenést data z jednoho externího disku na druhý a celý vnitřek usb konektoru se vylomil. Věděla jsem, že s tím reklamaci ani zkoušet nebudu, protože to budete kvalifikovat jako mechanické poškození, a to i přes to, že bylo jasné, že se jedná o velkou nekvalitu materiálu.

Ovšem po dalších několika měsícíh přestal fungovat i druhý USB konektor, což už jsem musela řešit reklamací. Reklamace byla zamítnuta. I přes naše vyjádření, kdy jvšichni odborníci vědí, že spolu vylomení jednoho USB s druhým nesouvisí. Nakonec jsme notebook převzali. Po převzetí jsme zjistili, že ho žádný technik ani neotevřel, ani s ním jinak nepracoval. Notebook byl stále v režimu spánku tak, jak jsme ho předali na reklamaci. Ovšem po zapnutí USB fungovalo, nebylo tedy třeba cokoliv řešit se soudním znalcem nebo podobnými nástroji.

Ovšem po dalších několika týdnech se notebook z ničeho nic přestal zapínat. Naběhl, větráček chvíli běžel a po chvíli se vypl. Tak jsme znovu poslali notebook na reklamaci, kde se nám po několika týdnech dostalo následovného vyjáření:

„Vyřídili jsme Vaši reklamaci ASRE16287190.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Neuznáno z důvodu mechanického poškození.Jeden nebo více konektoru na vašem zarízení bylo poškozeno vnejšíprícinou (konektory byly nesprávne zasazeny, nevhodný typ zástrcky,hrubá síla). Na tento typ poškození se naše záruka nevztahuje. Bezplatnáoprava v rámci naší záruky není proto možná. Kryt vašeho zarízení vykazuje poškození (praskliny, promácknutí,odlomky), které bylo jasne zpusobeno nevhodným zacházením. Bezplatnáoprava v rámci naší záruky není proto možná.“

Notebook opravdu žádné prasklinky ani promáčknutí nevykazuje a nevykazoval, jedné poškození je vylomený USB konektor. Ano, je zespoda pošrábán, a to pouze z důvodu, že nožičky notebooku jsou dělané tak, že se tělo dotýká stolu. Noteebok jsem nikde nenosil, stál na stole, nebyl přehnaně využívaný.


Prodejce, ani servis neuvedl přesnou specifikaci toho, jak spolu mechanické poškození USB konektoru a současná vada souvisí.
současné době jsem se tedy ještě k reklamaci nevyjádřil, stále trvám na tom, že noteebook za 22 tisíc, který po roce reklamuji pro jeho vadu, mohu reklamovat a požadovat opravu v rámci záruky.

Vzhledem ke skutečnosti, že zde na firmu kupujeme spousty výrobků, bychom čekali lepší zacházení.Nevím, co dál dělat.


Produkt

Lenovo IdeaPad Yoga 2 13 Silver


Požadované řešení

Požadoval bych opravu, případně vrácení peněz, abych mohl ve stejném eshopu učinit nákup nového notebooku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2016 19:31, před 8 lety

Dle § 2170 občanského zákoníku právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil. Pokud bylo zboží poškozeno spotřebitelkou (i když neúmyslně), není za takovou vadu odpovědný prodávající. To však platí pouze pro vadu, kterou spotřebitelka způsobila, jiné vady na zboží je možné reklamovat (navíc dle popisu stížnosti bylo poškození usb konektorů zřejmě způsobeno vadou materiálu - za takovou vadu by odpovídal prodávající).

Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Pokud se odůvodnění zamítnutí reklamace nevztahuje k vytýkané vadě nebo přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2016 19:42, před 8 lety

Spotřebitelka nás informovala, že případ byl již vyřešen. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.