Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
v roce 2015 v prosinci jsem využil prvni vlnu slev a objednal jsem si zájezd na Mallorcu pro 2 osoby. Zájezd byl v prosinci rezervován a zaplacena byla záloha. Pposlední splátku jem uskutečnil v 1 týdnu v červnu. 7 dní před odletem mi poslali e-mailem Voucher a tzv. pokyny ke komplexnímu odbavení. Dne 20.7. 2016 jsem v noci dorazili na hotel a hedn po nás chtěli aby jsem uhradili pobytovou taxi. Já nevěděl proč, když byl zájezd zaplacen. Sice jsem to pak zjistil, že tato informace byla napsána v tzv. Komplexním odbavení, že musím uhradit 27 euro, ale pokud vím z občansého zákoníka, má cestovní kancelář včas upozornit na změnu ceny zájezdu, aby pro něj nebyla neneváhodná a mohl od smlouvy ustoupit. Nutnost zaplatit pobytovou taxi zavedlo Španělsko od 1.7.2016. Kdyby mě včas upozornili, třeba už 2. 7. že došlo ke změně ceny, mohl jsem ještě ustoupit od smlouvy ale neustoupil jsem, protože už jsem měl vše připravený k odletu, že poletíme 20.7.2016 na Malorku. Navíc v práci jsem využil celozávodní dovolené, takže bych těžko hledal hotel a destinaci ve stejném termínu. Také bych asi těžko tak rychle sehnal peníze u jiné cestovní kanceláře pro jiný zájezd. Navíc v tištěném katalogu u hotelu, psali že tam budou animační programy, na což jsme se s přítelkyni těšili, a vždy jsme měli kadým rokem nějaký animační program. Na webu v textu u vybraného hotelu se také zmiňují, že tam budou animační programy. Bohužel nebyl za tu dobu co jsme tam byli těch 11 dní ani jeden. Při reklamaci kterou mi cestovka neuznala, se vymlouvali, že má sledovat jejich web a tam si lovit nějaké změny a informace o zájezdu, který jsem si objednal, tj. třeba co se týče třeba té pobytové taxi, kterou pak cestovka zveřejnila na webu, že docházi na Mallorce k nutnosti zaplacení pobytové taxe. To jsem ale vůbce nevěděl, že takový odkaz na webu vůbec existuje, protože ten web je hodné rozsáhlý a pro běžného uživatele časově náročný, aby ten web celý lustroval. Takže mi neuznali vrácení poplatku za pobytovou taxi a neuznali mi kompenzaci za neuskutečněné animační programy. Vymlouvali se, že u u hotelu budou jen občasné animační programy. Toto slovo se v katalogu vůbec nevyskytuje a jak jsem se zmínil, slovo občasné neuvádějí ani na webu v textu, který jde na první pohled viděn při čtení - je tam zmíněno přímo animačni programy. Tuto informaci, že tam budou jen občasné animační programy, mají skrytě vloženou pod odkazem SPORTOVNÍ AKTIVITY ZDARMA. Mám právo na kompenzaci zájezdu za neuskutečněné animační programy a za placení pobytové taxe? Myslel jsem si, že cestovka má dle občanského zákona informovat o změnách cen zájezdu a jiných změn, než to, že klient se má informovat na webu cestovky. To má klient sledovat každý den jejich web a lustrovat, jaké změny tam mají?
Děkuji za radu a přeji hezký den.
Trčka Ladislav
Destinace Španělsko - Mallorca, termín: 20.7. - 31.7.2016, cestovní smlouva č. 124006019, dne 22.12.2015
Vyžaduji kompenzaci za placení pobytové taxi, kterou mi předem a včas cestovka neoznámila a vyžaduji kompenzaci za neuskutečněné animační programy. Na animační programy jsme se s přítelkyní těšili ale bohužel, nám tuto radost zkazili. Hodnotím to jako zkaženou dovolenou.
|
Tweet |
Pořadatel zájezdu má dle § 2525 občanského zákoníku povinnost vydat spotřebiteli při uzavření smlouvy či bezprostředně po jejím uzavření potvrzení o zájezdu, které musí být vydáno v písemné formě. V tomto potvrzení musí být dle § 2527 odst. 1 písm. a) a c) občanského zákoníku vymezení všech služeb cestovního ruchu zahrnutých do ceny zájezdu a údaj o ceně zájezdu včetně časového rozvrhu plateb a výše zálohy, jakož i o poplatcích, které nejsou zahrnuty do souhrnné ceny.
Pořadatel má právo změnit cenu zájezdu, pokud to bylo ve smlouvě ujednáno společně s přesně určeným způsobem výpočtu zvýšení ceny. Pořadatel může takto cenu zvýšit, zvýší-li se do jednadvacátého dne před sjednaným okamžikem cena za dopravu (včetně cen pohonných hmot), platby spojené s dopravou (např. letištní, přístavní poplatky) nebo směnný kurt české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %. Pořadatel musí zvýšení ceny oznámit a odeslat spotřebiteli do jednadvacátého dne před zahájením zájezdu.
Pořadatel má také právo změnit podmínky zájezdu, nutí-li jej k tomu vnější okolnosti. Má-li být v důsledku změny smlouvy změněna i cena zájezdu, uvede pořadatel v návrhu i výši nové ceny. Pokud však spotřebitel s touto cenou nesouhlasí, má právo odstoupit od smlouvy. Pořadatel může určit pro odstoupení přiměřenou lhůtu, která nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu.
Pokud tedy pořadatel spotřebitele o poplatku (ubytovací taxa) neinformoval v potvrzení o zájezdu nebo pokud jej neinformoval o změně podmínek zájezdu, porušil tím svou zákonnou povinnost a spotřebitel by mohl žádat náhradu škody (v tomto případě částku, kterou uhradil za zmíněný poplatek).
Byla-li ve smlouvě o zájezdu sjednána (nebo v potvrzení o zájezdu uvedena) služba (animační program), která však nebyla poskytnuta, jedná se o vadu zájezdu. V takovém případě by mohl spotřebitel žádat slevu z ceny zájezdu ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Vady zájezdu doporučujeme reklamovat ihned na místě (např. u delegáta nebo jiné k tomu určené osoby) a nechat si tuto reklamaci písemně potvrdit. Nevytkne-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.