Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve VYÚČTOVÁNÍ ZÁLOHOVÝCH PLATEB za období od 01. 01. 2015 do 31. 12. 2015 u uvedeno:
teplo 3,5 96168,27 díly/m2 množství 42,81 náklad na byt 1271 záloha 4456 rozdíl 3185.
TUV 3,5 186170,278 díly/m2 počet MJ celkem 696 množství MJ 13 náklad na byt 2832 záloha 4320 rozdíl 1488.
Toto vyúčtování jsme u BD 3579 reklamovali v termínu do 31.05.2016, tak jak bylo uvedeno ve vývěsní skříni BD. Naše reklamace stýkala toho, že jsme spolu s vyúčtováním nedostali fakturu nebo výpočet, jak se k jednotlivým výpočtům nákladů spotřeby došlo. Našemu BD dodávalo teplo a TUV Domovní správa Prostějov do 31.05.2016 a odečet spotřeby tepla byl pro výpočet DS proveden 08.04.2015. Po tomto datu BD 3579 vybudovalo svoje vlastní vytápění všech bytů BD Tepelným čerpadlem. Ovšem odečet spotřebovaného tepla na třech měřičích tepla v našem bytě, nebyl ze strany BD v bytě proveden, jak bylo avizováno a jak tomu bylo v předešlých letech. Nevíme tedy z jakých hodnot a způsobem nám byla spotřeba tepla a TUV vypočítána. Na naši reklamaci BD písemně odpovědělo 17.06. 2016 a v tom se uvádí, že naši reklamaci představenstvo na svém zasedání ze dne 08. 06. 2016 rozhodlo o neoprávněnosti reklamace vyúčtování. Na tento dopis jme reagovali odpovědí BD dne 18.06.2016, ve kterém požadujeme po BD odstranit tyto závady ve vyúčtování a poslat nám v písemné podobě jejich odstranění. Po obdržení těchto výpočtů a námi provedené kontrole si dojdeme vyzvednout vypočtený přeplatek. Ovšem pokud bude výpočet v pořádku. Jsme toho názoru, že BD jako dodavatel (prodejce) služeb je povinen, snad i ze zákona, veškeré podklady výpočtu spotřeby odběratelovi (zákazníkovi)dodat, tak jak dostáváme od dodavatele energie a plynu od BOHEMIA ENERGI. Tak se chovají všichni poskytovatelé služeb RWE, Eon., ČEZ a.j. Domníváme se, že toto obsahují zákony o účetnictví, obchodní zákoník, zákon o rozúčtování tepla a TUV a zákon o obchodních korporacích Bytové družstvo. Do dnešního dne jsme ovšem žádné vyjádření od BD neobdrželi, přesto že se domníváme, že je právo na naší straně a tudíž reklamace byla oprávněná. Jsme rozhodnuti, v krajním případě, obrátit se v této záležitosti na SZ nebo OS v Prostějově.
Za vaše jakékoliv vyjádření předem děkujeme.
Přejeme hezký den. Manželé Karel A Helena Svobodovi, Antonína Slavíčka 3936/3, 796 04 Prostějov 4.
Požadujeme písemný doklad o výpočtu tepla, jakým způsobem byly náklady vypočteny. Po té si teprve přijdeme vyřídit vyúčtování.
Dále písemnou omluvu BD, pokud byla naše reklamace oprávněná, tuto omluvu zveřejnit ve vývěsních skříních BD, které se nacházejí ve všech vchodech BD t.j.3, 5, 7, 9, neboť toto rozhodnutí představenstva BD 3579, bylo v těchto vývěskách zveřejněno a naše jméno bylo napsáno červeným písmem a zvýrazněno žlutou barvou, jako upozornění pro ty členy BD, co je čeká, budou -li v budoucnu něco u BD reklamovat.
|
Tweet |
Podle § 7 zákona č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, poskytovatel služeb vyúčtuje příjemci služeb skutečnou výši nákladů a záloh za jednotlivé služby vždy za zúčtovací období a vyúčtování doručí příjemci služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období. Poskytovatel služeb ve vyúčtování musí uvést skutečnou výši nákladů na služby v členění podle poskytovaných služeb se všemi potřebnými náležitostmi, včetně uvedení celkové výše přijatých měsíčních záloh za služby tak, aby výše případných rozdílů ve vyúčtování byla zřejmá a kontrolovatelná z hlediska způsobů a pravidel sjednaných pro rozúčtování.
Příjemce služeb má právo na základě písemné žádosti nahlédnout do podkladů k vyúčtování. Poskytovatel služeb je po písemné žádosti povinen nejpozději do 5 měsíců po skončení zúčtovacího období doložit příjemci služeb náklady na jednotlivé služby, způsob jejich rozúčtování, způsob stanovení výše záloh za služby a provedení vyúčtování podle výše uvedeného zákona a umožnit příjemci služeb pořízení kopie podkladů. Nahlédnout do podkladů k vyúčtování je tedy možné na základě písemné žádosti příjemce služeb.
Pokud příjemce služeb s vyúčtováním nesouhlasí, má možnost do 30 dní ode dne doručení vyúčtování, popřípadě doložení podkladů k vyúčtování, podat námitky. Vyřízení uplatněných námitek musí být poskytovatelem služeb uskutečněno nejpozději do 30 dnů od doručení námitky. Jsou-li námitky poskytovatelem služeb zamítnuty, má příjemce služeb možnost obrátit se na soud.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.