Společnost


AP-AUTO PRAHA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12267Dvakrát zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2016, před 8 lety

Lenka Page

Znění stížnosti

Dne 17.6.16 jsem u AP-auto zakoupila dodavku Ford transit.na informacni ceduli o stavu auta bylo,ze ma NOVOU prevodovku a brzdy. Proto jsem se rozhodla teto vuz zakoupit. Muj manzel se s nim projel. Nic zvlastniho nezaznamenal. Vyjeli jsme z bazaru jen pres silnici doplnit nadrz. Jiz jsme nenastartovali. Baterie byla prazdna. Po telefonu jsme si od AP-auto privolali pomoc. Domu jsme dojeli a dali vuz zkontrolovat. Zde nam bylo sdeleno,ze predvodovka byla sice vymenena,ale za stary spatny kus. Kontaktovala jsem AP-AUTO a napsala reklamaci, kterou samozrejme se slovy "koupila jste si ojety vuz", zamitli.Proto jsem sepsala druhou reklamaci, ti opet zamitli. Kontaktovala jsem prodavajiciho,ktery jim prevodovku dodal a ten mi rekl, ze oni si byli velice dobre vedomi toho, ze kupuji pouzitou prevodovku.A presto do info dali "nova". Napsala jsem treti stiznost a od skoro kazdy den volala, ale odpoved zadna. Vuz nebyl nejlevnejsi a na NOVOU prevodovku, ktera ve voze ma byt opravdu penize nemam.


Produkt

5AL3948


Požadované řešení

Chteli jsme vuz vratit, spokojime se vsak s vymenou prevodovky za novy neojety kus. A proplaceni nakladu spojenych s timto. Oprava musi byt provedena v miste meho bydliste, do Prahy vuz nepovezu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2016 11:07, před 8 lety

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebiteli nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5a (klamavá opomenutí)zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu nekalé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

Pokud společnost klamala spotřebitele o vlastnostech prodávaného vozu a toto jednání lze prokázat, může spotřebitel podat podnět ČOI pro nekalé obchodní praktiky týkající se vlastností prodávaného vozu.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitel musel prokázat. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. Reklamovat doporučujeme vždy prokazatelně, tedy buď písemně za pomoci poštovní přepravy, nejlépe doporučeně s dodejkou anebo formou osobního předání sepsané reklamace a zároveň si nechat potvrdit její převzetí.

V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, proto je vhodné uschovávat maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Spotřebitel by proto měl nejprve nechat vozidlo posoudit znalcem a teprve poté si jej nechat opravit a požadovat vynaložené náklady na opravu po prodejci.

Poté, co bude mít spotřebitel vypracován znalecký posudek, který bude svědčit v jeho prospěch, a ani na jeho základě nebude reklamace uznána, může si teprve spotřebitel automobil nechat opravit jinde. U soudu by se pak mohl domáhat proplacení takovéto opravy. Znalecký posudek by totiž prokazoval, v jakém stavu bylo vozidlo před opravou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:03, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.