Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12271Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2016, před 8 lety

Martina Kostková

Znění stížnosti

Nechávala jsem si reklamovat poškozené sklo na telefonu. Reklamace sice proběhla v pořádku na základě placeného pojištění, ale i přesto, že jsem neměla zájem o nic jiného mi byl telefon bez předchozího varování uveden do továrního nastavení. Kromě toho, že jsem ztratila všechna uložená data, jsem se nikoho o nic takového neprosila, telefon mi vyhovoval tak, jak byl. Navíc od té doby telefon a aplikace v něm neustále hlásili chyby, zasekávali se a spadli uprostřed používání. Teprve po vymazání všech aplikací, právě těch zbytečných, nepoužívaných co jsem tam nechtěla a vymazala je již po zakoupení z telefonu, přestal hlásit chyby. Nepřijde mi nutné aktualizovat software v případě mechanické opravy (ještě ke všemu, když ten nový je chybný) při pouhé výměně skla. V případě, že nemáte na výběr a musíte se začít hrabat uvnitř telefonu, k čemuž nevidím pádný důvod, bylo by dobré napsat nebo zavolat (ideálně to říct hned při vyřizování reklamace) a sdělit dotyčnému, který vám telefon svěřil, tuto informaci. Já osobně bych si opravu zařídila jinde, dát telefon do továrního nastavení jsem schopná sama a ještě si alespoň uložím všechna data, která v něm mám.


Produkt

ASUS ZENFONE 5


Požadované řešení

Ideálně řešit to, o co zákazník požádá a nezasahovat nikam jinam. V případě, že se rozhodnete dělat něco jiného, bylo by dobré informovat předem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2016 07:39, před 8 lety

Dle § 2900 občanského zákoníku je každý povinen počínat si při svém konání tak, aby nedocházelo k nedůvodné újmě na vlastnictví jiného. Na možnou ztrátu dat by měl prodávající spotřebitele upozornit před přijetím zboží k reklamaci.

Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.

K přehrání softwaru může dojít v situacích, kdy je nutné dát přístroj do továrního nastavení, aby mohla být vada posouzena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2016 11:53, před 8 lety

Vážená paní Kostková,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Opravy provádí autorizované servisní středisko, předem neznáme přesný rozsah činností, které bude servis provádět. Z tohoto důvodu upozorňujeme na možnou ztrátu dat jak v našem Reklamačním řádu (https://www.alza.cz/article/13.htm), v Otázkách i odpovědích (https://www.alza.cz/kontakt/reklamace.htm?qid=357) a v neposlední řadě na to upozorňujeme v rámci podávané reklamace, informace je součástí reklamačního protokolu.

Chápu, že pro Vás opatření servisu mohlo být nečekané a je mi líto, že to ve Vás zachovalo takový dojem. Neumím posoudit, nakolik byl tento krok nezbytný, do procesů autorizovaných servisních středisek jakožto prodejce nevidíme. Do budoucna určitě doporučuju data zálohovat a to nejen před podáním reklamace, abyste neočekávanou chybou zařízení o ně nepřišla.

Budu ráda, pokud toto nedorozumění neovlivní Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o tento stav zasloužit.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 12:45, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.11.2016 17:55, před 8 lety


Martina Kostková

Teď už by stačilo jen, kdybyste mi odpověděli na mou otázku ohledně přeinstalování softwaru, o který nikdo nežádal. Vůbec mi nešlo o vymazání fotek, což jsem také zdůraznila. Se ztrátou dat jsem počítala v souvislosti navrácení telefonu do továrního nastavení. O přeinstalování softwaru a aktualizaci na úplně novou verzi nikdo nikde neřekl ani slovo. Ovšem na to jste mi neodpověděli ani náznakem. MK

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 12:26, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.