Společnost


Jaroslav Hradecký

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12276Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2016, před 8 lety

Pavla Štěpánková

Znění stížnosti

Dle uzavřené smlouvy o dílo měl JH ve dvou rekonstruovaných bytech zajistit a pověsit kotle, boiler, radiátory, dokončit rozvod topení a plynu, napojit odpad, provést potřebné zkoušky a uvést topnou soustavu, sanitu a další rozvody do provozu. Ke smlouvě přidal položkový rozpočet na celkem 96025,-Kč s DPH s tím, že částka bude fakturována 3x tak, aby poslední z faktur obsahovala 10% z ceny a vyúčtování zakázky a byla konečná. Dvě faktury byly zaplaceny. Dílo nebylo řádně předáno. Stavba se začala uzavírat. Postupně se zjišťovalo, že položkový rozpočet nesouhlasí se skutečností, že nebyly udělány "samozřejmé" tlakové zkoušky, nebyl o nich zpracován protokol. Topná soustava nebyla napojena na odpadní potrubí, termostaty nebyly dodány, přesto jeden byl vyfakturován, scházelo el. připojení el. kotle protože JH nedodal včas s kotli návody k instalaci a k obsluze. Napojení odpadního potrubí prosakovalo k sousedovi do nižšího patra. Až v poslední fázi stavebních úprav se zjistilo, že neteče teplá voda do dřezu. JH vystavil poslední fakturu, kde byla nárokována jen nepatrná část smluvené ceny. Proto byl JH několikanásobně vyzván, aby poslední fakturu doplnil vyúčtováním za skutečně spotřebovaný materiál a provedenou práci, provedl potřebné zkoušky rozvodů, dílo řádně předal, na místě zdůvodnil uplatnění 2 nerezových prvků v ceně á 2000,-Kč a spotřebování dalších 40m měděných trubek v bytech, kde už potřebný rozvod topení byl zabetonován v podlaze před příchodem JH. Na doporučenou reklamaci, opakované urgence e-maily a telefony JH reagoval zamítavě za pomoci p. R. Š., který o rozsahu a kvalitě odvedeného díla nic nevěděl. Průtahy s neuvedením díla do provozu znamenaly pro objednatele navyšování způsobené škody. JH trval na zaplacení smluvené ceny, přestože položkový rozpočet neodpovídal rozsahu provedených prací a spotřebovaného materiálu, ignoroval sankce možné ze smlouvy, které si sám navrhl. Vrátil neoprávněně přijatou částku za termostat a stornoval poslední fakturu. Konečné vyúčtování neprovedl, přestože ani on sám nemohl dopředu vědět, kolik materiálu na dokončení topné soustavy bude potřebovat. Dále se vyhýbal telefonům, e-mailům a byl stále více agresivní.


Produkt

Nepoctivost, podvod, klam, nesolidnost, neodpovědnost, manipulace, neprofesionálnost


Požadované řešení

- Na vlastní náklady zavést odpad pro boiler a el. kotel do odpadního potrubí vedeného přímo pod spotřebiči v podlaze tak, aby výsledek opravy nijak nenarušil současný zrekonstruovaný vzhled předsíně bytu.
- Nahradit škodu vzniklou neřešením reklamace, včetně nepředání návodů k obsluze, nepředáním díla, podle sankce uvedené ve smlouvě o dílo
- Provést na místě opravu položkového rozpočtu tak, aby odpovídal skutečnosti, případný rozdíl srovnat
- Nahradit nutnou opravu a způsobené škody sousedovi z protékajícího odpadního potrubí
- Nahradit majiteli ušlý zisk za neodvedenou práci v termínu, nefunkčnost topných soustav
- Uznat reklamaci v plném rozsahu a účinně provést nápravu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2016 09:35, před 8 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelkou byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitelka by v takovém případě mohla po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitelka by také měla zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky a na své náklady odstranit věci, které při provádění díla již zabudoval.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitelka tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Byla-li během provádění díla způsobena spotřebitelce škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2017 11:32, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.