Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, jako předplatitel D Testu se na Vás obracím s prosbou o vyřešení mé stížnosti.
Dne 8.9.2016 jsem v dopoledních hodinách zakoupil v prodejně Penny Market v Brně na ul. Hviezdoslavova 1318/8 mimo jiné i 20 ks lahví piva Svijany i s přepravkou. Láhve jsem pak samostatně vrátil dne 10.9.2016. Při dalším nákupu v této prodejně dne 11.9.2016 jsem chtěl vrátit zálohovanou přepravku za kterou jsem 8.9.2016 zaplatil zálohu 100,-Kč. V prodejně mi však prázdnou přepravku automat nechtěl přijmout. Z tohoto důvodu jsem kontaktoval personál prodejny, který mi sdělil, že prázdné přepravky zpět nevykupují. Požádal jsem o rozhovor s vedoucím pracovníkem prodejny. Prodavačka s vizitkou Lucie Kulíšková mi sdělila, že vedoucího zastupuje ona. Když jsem po ní požadoval zpětný výkup přepravky a vrácení zálohy 100,- Kč, sdělila mi, že prázdné přepravky zpět nevykupují. Upozornil jsem ji na skutečnost, že přepravku s pivy jsem zakoupil v jejich prodejně a opětovně žádal o proplacení zálohy. Na toto reagovala arogantním jednáním s tím, že jsem mohl prázdnou přepravku ukrást a že si mám přepravku vrátit někde jinde. Požádal jsem ji o sdělení kontaktu na její nadřízené, kteří by tento problém vyřešili. Toto odmítla s tím, že to tak mají na prodejně nastavené a že se mnou nebude nic řešit.
Jednání prodavačky, která mne nepřímo nařkla, že jsem přepravku někde ukradl byla přítomna i moje manželka. Svědky rozhovoru byli i další zákazníci. Jednání prodavačky bylo dle mého názoru neprofesiální a neetické a její nařčení se mne hluboce dotklo i jako pravidelného zákazníka této prodejny. Rovněž si myslím, že tím, že tato prodejna nevykupuje zde zakoupené zálohované přepravky porušuje zákon.
Předem Vám velice děkuji, že se budete zabývat mým podnětem.
S přáním pěkného dne,
Bc. Miroslav Kameník
Nevyplacení vratné zálohy za přepravku
- celková náprava ohledně zákaznického servisu, náprava vnitřních předpisů prodejny v souladu s platnými zákony ČR
- reálné vrácení "vratné" zálohy
|
Tweet |
Dle ustanovení § 9 zákona o obalech platí, že osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Dále je tato osoba povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v provozovně vykupovány po celou provozní dobu. Poslední věta platí ve vztahu ke spotřebiteli.
Pokud by provozovna neumožňovala odkup, lze podat podnět České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 18 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.