Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#12281Změna tarifu v době trvání platné smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 hodin 46 minut

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2016, před 8 lety

Petr Širůček

Znění stížnosti

Společnost Vodafone se mnou před třemi měsíci prodloužila dosavadní smlouvu o další dva roky. V současné době mi sdělili, že tyto tarify ruší a nutí mě přejít na tarif nový, pochopitelně podstatně dražší (prý jim to umožňují obchodní podmínky). Pokud prý změnu neprovedu sám, udělají ji automaticky i proti mé vůli.
Jasně jsem jim dal na vědomí svůj nesouhlas a chtěl jsem po nich písemné vyjádření. To jsem nedostal. Stále mi volají a nutí mě ke změně.

Zpráva ze stránky: Věnujte prosím pozornost ukončení Tarifů na míru a jejich nahrazení novým, modernějším řešením. Připravili jsme pro vás podrobné informace a odpovědi na otázky s touto změnou spojené. Věříme, že s novým řešením budete spokojeni a přinese vám řadu výhod.

Nově nabízený tarif:
Smart 100
305 Kč /měsíc

100 minut do všech sítí
Neomezené SMS do sítě Vodafone Fér
Data LTE 100 MB

Tedy výrazně horší podmínky!!!


Produkt

současný tarif: neomezené volání do všech sítí + 2GB internet cena 278,22 Kč


Požadované řešení

Dodržení původní smlouvy v plném rozsahu nebo nabídka nového tarifu za stejných podmínek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2016 08:32, před 8 lety

Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, ale spotřebitel musí zaplatit odstupné ve výši jedné pětiny zbývajícího paušálu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2016 09:35, před 8 lety

Hezký den, pane Širůčku,

je mi líto, že jsme vás změnou nepříjemně překvapili.

Pokud s navrženým tarifem nesouhlasíte a s kolegy jste se nedomluvil na jiném řešení, máte právo smlouvu bez sankce ukončit. Výpověď je potřeba podat před datem účinnosti změny (převodu na nový tarif), a to písemně na adrese: Vodafone Czech Republic a.s., náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Podává se na čistém papíru a musí obsahovat vaše jméno, adresu, telefonní číslo, důvod výpovědi, datum a podpis. Na základě přijaté výpovědi vám zavoláme a domluvíme se s vámi, co budete chtít s číslem následně udělat.

Informace o možné změně smlouvy jsou uvedeny ve Všeobecných podmínkách (https://www.vodafone.cz/podminky/vseobecne-podminky/), zejména v bodech 1.1.4 a 1.1.5.

Přeji vám pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.9.2016 12:16, před 8 lety


Petr Širůček

Hodnocení:

Komentář: Možnost ukončení smlouvy není pro mě ideální varianta, protože přicházím o výhodný tarif, který jsem měl v platnosti ještě 18 měsíců. V tomto se cítím poškozen. Takže smlouva byla jen cár papíru a silnější vyhrál.