Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v červnu 2010 jsem podepsala u BEE přes podomního prodejce. Dne 3.10.2013 jsem telefonicky podepsala dodatek s prodloužením o 36 měsíců. Smlovua je na dobu určitou. Nyní mě vnuk informoval o výhodnějších dodavetelích a BEE dělá vše proto, aby mě nepustili. Smlouva u jiného dodavatele byla uzavřena v červnu 2016, tedy zavčas, aby se vše stihlo vyřídit. BEE po dvou měsících sdělila, že výpověd zamítá z důvodu chybného data výpovědi. Toto datum mi nebyly schopni sdělit po písemných a emailových urgencích. Dle mého tímto porušili zákonnou povinnost a zněmožnili mi přechod k jinému dodavateli. Datum je údajně na prvním vyúčtování po podpisu dodatku. Tam žádné konkrétní datum není. Jsem nyní rukojmí BEE, protože neznám datum konce dodávky ani mi ho nechtějí sdělit. A přeplácet desítky tisíc dalších 36 měsíců opravdu nehodlám. Věc jsem již oznámil na ERÚ a čekám na řešení.
Libuše K.
ukončení smlouvy a přechod k jinému dodavateli
|
Tweet |
Společnost je na žádost spotřebitelky povinna spotřebitelce sdělit informace o době trvání smlouvy. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který jí může Energetický regulační úřad udělit pokutu.
Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4855/dtest-vyuzijte-pravo-na-pravdive-a-uplne-udaje-pri-zmene-dodavatele.
Dobrý den, paní Kohlíčková,
dle záznamů v informačním systému jsem zjistila, že přesné datum ukončení sjednané Smlouvy Vám sdělil kolega dne 14.9.2016 prostřednictvím elektronické komunikace, cituji:
"smluvní vztah měl být řádně ukončený k datu 28.11.2016, aktuálně je výročí smluvního vztahu, kdy lze smluvní vztah řádně ukončit k datu 28.11.2019"
Prosím o sdělení, jaké další informace nemáte ze strany dodavatele k dispozici.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Dobrý den,
termín konce smlouvy jste mi sdělili až po opakované urgenci, po řešení sporu s dTest a ERÚ, a v době, kdy již nebylo možné smlouvu ukončit v řádném termínu bez sankcí. Na doporučený dopis z 25.8.2016 jste mi odpověděli pouze informací, že termín najdu na vyúčtování (zde je několik dat, ovšem nic konkrétního). Přesné datum jste mi nesdělili a porušili tak zákon § 61 odst. 2, písm. m) EZ. Neumožnili mi jste mi podat řádnou výpověď, kterou bych podala, kdybyste splnili své povinnosti včas. Domnívám se, že zdržování byla z vaší strany pouze taktika jak si nedobrovolně udržet zákazníka.
Vaše jednání je dle mého zcela nemorální, v rozporu s dobrými mravy a opakovaně vás tak žádám o ukončení smlouvy bez sankcí nebo převedení smlouvy na dobu neurčitou, v co možná nejkratším termínu.
L. Kohlíčková
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.
Dobrý den, paní Kohlíčková,
na Váš doporučený dopis ze dne 25.8.2016 kolegové reagovali obratem (dne 29.8.2016) s informacemi, kde lze datum výročí smluvního vztahu dohledat. Vzhledem k tomu, že je Vaše Smlouva vedena na dobu určitou nevztahuje se na její ukončení režim výpovědi, nelze tedy v takovém případě uplatnit zákon § 61 odst. 2, písm. m) energetického zákona, který hovoří o výpovědi sjednané Smlouvy (tedy smluvní vztah sjednaný na dobu neurčitou).
I přes výše uvedené Vám datum výročí smluvního vztahu byla sděleno dne 14.9.2016 prostřednictvím e-mailové komunikace.
V případě, že si přejete smluvní vztah ukončit, je zapotřebí dodavateli doručit žádost o ukončení sjednané Smlouvy a smluvní vztah bude následně ukončen v souladu s podmínkami sjednané Smlouvy.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
BEE
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Sami asi vidíte, v jaké fázi se případ nachází. BEE dva měsíce čekalo na zamítnutí výpovědi, poté 14 dní nechtělo říct přesné datum konce smlouvy, i když jsou povinni to sdělit. Tímto neseriozním jednáním si zajistili prodloužení smlouvy o další 3 roky. Skvělé! Pak se divíte, že tolik lidí spadá do exekucí a podobných problémů, když se podvodníci netrestají a stát to přehlíží.
Dobrý den, paní Kohlíčková,
datum ukončení sjednané Smlouvy je možné získat mimo jiné z potvrzení ústního dodatku, které Vám bylo odesláno dne 27.11.2013 a následujícího vyúčtování spotřeby ze dne 7.3.2014, jak je uvedeno v odeslaném potvrzení.
Termín výročí sjednané Smlouvy Vám byl zároveň sdělen v rámci e-mailové komunikace.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Jelikož není možné v daném případě spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, stížnost uzavíráme. Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, bude vhodné se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž může přezkoumat soulad obchodních praktik společnosti se zákonem.