Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
již několikrát jsem se snažil se společností UPC dohodnout na vrácení neoprávněně naúčtovaného poplatku.
V roce 2009 jsem u společnosti UPC ukončil smlouvu (internet+televize) z důvodu stěhování. Technik společnosti přijel, služby odpojil, ale 2ks zařízení nám ponechal s tím, že budu kontaktován ohledně způsobu navrácení zařízení. Stěhování proběhlo, o zařízení se nikdo nehlásil. Koncem roku 2009 mi přišel výhružný dopis ze společnosti UPC, že jsem ještě nevrátil zařízení a bude mi naúčtována smluvní pokuta 5 000,- CZK / přístroj. Ihned, jakmile jsem se o dopisu dozvěděl (mohlo dojít ke zdržení tím, že dopis byl odeslán na původní adresu, na které jsem již nebydlel), oba přístoje jsem zaslal na adresu společnosti (počátkem roku 2010).
12.2.2010, tj. měsíc po odeslání zařízení společnosti, mi byla naúčtována smluvní pokuta ve výši 10 000,- CZK a bylo mi vyhrožováno, že pokud pokutu neuhradím, bude předána inskasní společnosti.
Veškeré reklamace (do dnešního dne jich bylo několik) jsou prozatím neúspěšné, částku 10 000,- CZK jsem byl přinucen uhradit z obavy vymáhání soudní cestou a následné exekuce.
Navrácení uhrazené smluvní pokuty 10 000,- za pozdě vrácené zařízení. Důvodem zpoždění byla chybná informace ze strany technika UPC, nikoliv úmysl z mojí strany. Za zmínku stojí i výše smluvní pokuty - reálná hodnota zařízení byla v té době max. 1 000,- CZK/ks, smluvní pokuta je tak několikanásobně vyšší a dle mého názoru v rozporu s dobrými mravy.
|
Tweet |
V případě vrácení zařízení bude zásadní, zda lze prokázat, jaké instrukce byly technikem společnosti předány. Zároveň smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách Ústavní soud nyní prohlásil za neplatně sjednané viz http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/251417-pokuty-se-nesmi-skryvat-v-prilohach-spotrebitelskych-smluv-rozhodl-us/.
K neplatnosti smluvní pokuty se vyjádřil i např. Nejvyšší soud ve svém rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3368/2008. Zde stanovuje, že při posouzení přiměřenosti smluvní pokuty se vychází z okolností konkrétního případu, přičemž její výše se posuzuje především podle poměru původní a sankční povinnosti.
Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou, případně na Český telekomunikační úřad. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Hodnocení: