Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
15.8.2016 v pondělí jsem osobně předal zásilku pro našeho zákazníka na Depo. Zákazník potřeboval zásilku do soboty, jelikož to měl jako dárek. Nehledě na to, že zákazník pořad čekal na adrese doručení, na stránkách PPL jsme pořad pozorovali divné věci v statusu zásilky, první den, 16.8 – že nebyl zastižen, další den, chyba na stráně PPL, dále, že zase nebyl k zastižení. Každý den, zákazník nám volal, že zásilku potřebuje, a že je už dokonce ve spojení s řidičem, který nestíhá, i neví, kdy zásilku doručí. V pátek 19.8 situace se opakovala. Nic nepřijelo, tak jsem volal na zákaznickou linku s dotazem, co se děje. Operátorka mně sdělila, že je nějaký technický problém, který není odstraněn. A poprosila, abych přemluvil zákazníka počkat do soboty. Což jsem udělal. Ale v pondělí nám zavolal zákazník, že ani v sobotu, ani v neděli, ani v pondělí zásilka nedorazila. A samozřejmě už zboží nepotřebuje. Tak jsem ještě jednou volal na infolinku, kde mně operátorka sdělila, že zásilka má status, odmítnuti zákazníkem (což pravda nebyla, zákazník mně volal o tom, že nikdo ho vůbec nekontaktoval). Tak jsem zároveň požádal o vracení zásilky.
Napsal jsem reklamaci, ve které jsem všechno popsal, a upozornil, že zboží má omezenou trvanlivost. Dostal jsem odpověď od obchodního zástupce. Byl jsem hodně překvapen, cela situace byla popsaná tak, že to je chyba naše a našeho zákazníka. Bylo mně sděleno, že Depo se rozhodlo, nedoručovat v sobotu zásilku, jelikož před tím zákazník nebyl k zastižení. I přes to, že operátorka v pátek mně to slíbila, nikdo nám nezavolal. Obchodní zástupce se zákazníkem nespojil, aby situaci prošetřil. Místo toho nabídla mně používat dražší službu PPL, abychom mohli „eliminovat podobné nedorozumění“. Hodně mně naštvalo to, že jednání ze strany společností vůči nám, jako zákazníkům, je v podstatě jenom sdělení, že jsme udělali chybu (že nepoužili dražší službu), a našeho zákazníka, který nebyl k zastižení (což pravda není). Přes to, že jsme dostávali informaci o tom, že řidič nestíhá, teď nám tvrdí, že za to můžeme sami.
Dnes je 12.9.2016 a zboží ještě doposud jsme nedostali zpět.
Firemní balík
Vracení zboží, úhrada nákladů
|
Tweet |
Podle § 2558 občanského zákoníku dopravce provede přepravu do místa určení s odbornou péčí v ujednané době, a nebyla-li ujednána, bez zbytečného odkladu. Má se za to, že tato doba počíná běžet dnem následujícím po převzetí zásilky dopravcem.
Závazek mezi odesílatelem zboží a dopravcem trvá, odesílatel se může po dopravci dožadovat, aby závazek splnil. Pokud je dopravce v prodlení, neboť neplnil řádně a včas, jak podle smlouvy měl, tak se může odesílatel po dopravci domáhat náhrady škody, která mu v důsledku prodlení z jeho strany vzniká.
Pokud byla smlouva o přepravě věci uzavřena na IČ, může se podnikatel obrátit rovnou na advokáta. Právního zástupce můžete vybrat z naší databáze advokátů na www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.