Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,dne 2.9.2016 jsem obdrzel dopis od spolecnosti Expres Inkaso s.r.o.,ktery zni "Vazeny zakazniku,Na zaklade Vasich souhlasnych telefonickych hovoru s callcentrem Vam byl zaslan kuryrni sluzbou balicek pro zdravy chrupu.Balicek na dobirku jste vsak neprevzal a tim vznikly callcentru zbytecne naklady na balne,logistiku,kuryra a telefonisty.Tyto naklady 490,-kc uhradte prilozenou slozenkou nebo poslete na ucet 4088036339/0800.Pripsanim castky budeme povazovat celou vec za uzavrenou a zadne dalsi zavazky po Vas nebudou pozadovany.V opacnem pripade mohou byt penize vymahany pravni cestou,coz by stalo daleko vic penez a v nahravanem potvrzovacim hovoru,ktery mame k dispozici,je Vas souhlas se zaslanim balicku,kde vyslovene opakujete castku,kterou na miste zaplatite dorucovateli a vyslovene souhlasite s odeslanim a obchodnimi podminkami a s tim ze zasilku preberete od kuryra,coz se nestalo.Dle zakona je dle paragrafu 1820 obchod uzavreny a platny. V pripade zajmu je mozne balicek zaslat znovu na nase naklady postou na dobirku 1990,-kc a v pripade prevzeti by byl pozadavek vyse a tento dopis stornovan.Pavel Cerny-jednatel.......
Telefonicky koncem srpna mne kontaktovala operatorka od spolecnosti Expres Inkaso s.r.o. s nabidkou nejakeho balicku pro zdravy chrup za 1990,-kc, v hovoru mi uvadela,ze pokud nebudu se zbozim spokojen mohu to bezplatne zrusit a ze mi bude jeste volat jina operatorka a s tou se domluvim kdy by mi to kuryr dovezl.Tou dobou jsem byl v praci a ve soustredenej na cestu,pracuju jako ridic s povolani,tak jsem souhlasil.Po rozhovoru mi doslo ze ten balicek nepotrebuju a hlavne ze mam zenu na materske dovolene,ze to zrusim.Zkousel jsem volat zpet a nedovolal jsem se,takjsem cekal,az se ozve ta dalsi operatorka .Operatorka se tyz den ozvala a ja ji rekl ze objednavku rusim a kuryra at ke mne neposila a tim to pro me bylo uzavrene.Ani zadny kuryr se neozval........Petr Feher
Balicek pro zdravy chrup
Pozaduji stornovani poplatku a vymazani osobnich udaju z databaze u teto spolecnosti.
|
Tweet |
Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.
Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít v místě a čase dohodnutém při uzavírání smlouvy.
Spotřebitel má tedy právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů mu toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel tedy může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Dle § 5b odst. 2 písmene d)zákona o ochraně spotřebitele se při posuzování, zda-li je obchodní praktika agresivní přihlíží i k nepřiměřené mimosmluvní překážce uložené prodávajícím pro uplatnění práv spotřebitele včetně uplatnění práv na ukončení smlouvy. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat, údaje jsou smazány.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.