Společnost


MOTO GRADO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12297Neuznaná opakovaná závada

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2016, před 8 lety

Helena Romanová

Znění stížnosti

Zakoupené jízdní kolo s pom. elektropohonem dne 08.10.2014. Neustále se opakoval problém s popoháněním při šlapání - kolo nepomáhá, nespíná. Reklamováno ve dnech 14.05.2015, 09.02.2016,14.06.2016, vždy do 30 dnů vráceno jako opravené. Při poslední reklamaci dne 30.08.2016 požadováno odstoupení od kupní smlouvy. Této žádosti nevyhověno, údajně je již kolo opět opravené. Výrobku již nedůvěřují a ráda bych od kupní smlouvy odstoupila pro podstatnou vadu. Přes zimu jsem nejezdila, frekvence jízd byla tak 1x týdně.


Produkt

Jízdní kolo s pomocným elektromotorem typ - DTL 07Z, v.č.24"3V250W 1400068, barva černostříbrná


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2016 11:33, před 8 lety

Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem je také možné v případě, pokud spotřebitelka nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Tento výklad je podpořen i ustálenou judikaturou Nejvyššího soudu. Pokud tedy byla věc již několikrát opravována pro stejnou vadu, mohla spotřebitelka žádat odstoupení od smlouvy.

Žádala-li spotřebitelka o odstoupení od kupní smlouvy pro opakovaný výskyt vady po opravě, je společnost povinna to respektovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:08, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.