Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S firmou Nůž-Knife-Messer s.r.o. která je provozovatelem prodejny Mujnuz.cz v Brně, Dornych 128/424, jsem uzavřel kupní smlouvu č. 160P00235, jejímž předmětem byla koupě nářaďového nože Leatherman Wave. Doma jsem zjistil, že balení neobsahuje návod v českém jazyce, ve kterém bych očekával informaci, která část štípacích kleští je určena pro tvrdé dráty a která pro měkké dráty nebo jaké materiály mohu řezat pilkou. Předpokládám, že kdybych zničil štípací kleště nebo pilku nesprávným používáním, nebyla by reklamace uznána z důvodu nesprávného použití. Když jsem po prodejci následující den český návod požadoval, bylo mi sděleno, že u výrobků, jejichž použití je jednoznačné a obecně známé, není povinnost prodejce návod v češtině dodávat.
Taktéž jsem byl uveden v omyl ohledně smluvní záruky poskytované výrobcem. Prodejce tvrdil, že na tento výrobek je smluvní záruka 25 let poskytována výrobcem a tuto mohu řešit prostřednictvím firmy Nůž-Knife-Messer s.r.o.. Na záručním listě (v tomto případě daňový doklad) tato skutečnost uvedena není, ačkoliv je uvedena na návodu v anglickém jazyce, který je součástí balení. Na žádost o doplnění tohoto údaje na záruční list, mi bylo sděleno, že údaj doplní tužkou na původní daňový doklad a dají k tomu razítko.
S nedodáním návodu v češtině a s doplněním údajů tužkou na doklad jsem nesouhlasil a požadoval o odstoupení od smlouvy jak ústně na prodejně, tak i prostřednictví emailu u provozovatele. Odstoupení bylo zamítnuto.
Dále v obchodních podmínkách není uveden poplatek, který je účtován při platbě kartou. Na dokladu je poplatek označen jako záporná sleva -4%. Dále prodejce zaokrouhlil účtovanou částku nahoru a to i přesto, že 40 haléřů by se mělo zaokrouhlovat směrem dolů. V rozporu se zákonem to asi není, ale v rozporu s dobrými mravy určitě ano.
Celá záležitost podstoupena ČOI v Brně, která po kontrole prodejny Mujnuz.cz konstatovala podezření na porušení minimálně tří zákonů.
nářaďové kleště Leatherman Wave Premium Sheath
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz.. Nářaďové kleště mám stále v originálním balení a jsou naprosto nepoužité.
|
Tweet |
Prodávající je ze zákona o ochraně spotřebitele povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Smluvní záruku není zapotřebí potvrdit na záručním listě. Podle § 2165 odst. 2 občanského zákoníku postačí, pokud je na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít. Na žádost spotřebitele je však prodávající povinen spotřebiteli na jeho žádost vydat písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem.
Prodávající je také povinen informovat spotřebitele o ceně zboží, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
V případě porušení výše zmíněných zákonných povinností může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.